چین به یکی از دارندگان اصلی ایر ایرلاین نروژ تبدیل شد

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

تغییر ساختار بدهی چشمگیر ، در جایی که شرکت های لیزینگ و وام دهندگان با تبادل بدهی های سهام ، کنترل این شرکت را به دست گرفته اند ، اجازه داده است که نروژی ایر ، بزرگترین شرکت هواپیمایی این کشور ، بتواند در کنار هم بماند و از وام های دولتی برخوردار شود.

دولت چین پس از طرحی از بدهی به سهام ، به یکی از بزرگترین سهامداران در نروژ هوایی که بسیار مشکل دارند تبدیل شده است.

شرکت لیزینگ هواپیما BOC Aviation که مقر آن در سنگاپور است ، در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ درج شده است و می تواند از طریق زنجیره ای طولانی از مالکیت با کشور چین در ارتباط باشد ، هم اکنون نزدیک به 13 درصد از کل سهام نروژ را در اختیار دارد. در بیانیه مطبوعاتی آمده است: از طریق مجموعه ای از شرکت ها و بانک ها ، BOC Aviation توسط شرکت سرمایه گذاری چین کنترل می شود ، که کاملاً متعلق به جمهوری خلق چین است.

این تسویه حساب ، برای نجات نروژی از ورشکستگی طراحی شده بود ، براساس این برنامه که افرادی که هواپیما را اجاره می دهند در واقع شرکت را تصرف می کنند. BOC Aviation که هم اکنون نهمین شرکت بزرگ لیزینگ هواپیمایی در جهان است ، دارای بیش از 360 هواپیما از تولید کنندگان مختلف است. پنج مورد از جدیدترین هواپیماهای بوئینگ 787 نوری لاینر نروژی توسط BOC Aviation تحویل داده شد.

شرکت لیزینگ با ثبت نام ایرلندی Aercap Holdings بعنوان بزرگترین سهامدار مجرد در نروژی ظاهر شد و 15.9 درصد سهام را در اختیار داشت.

فروشندگان عمده کارفرمایان نروژی را بسیار تسکین بخشید ، زیرا هواپیمای هواپیمایی قبلاً با بدهی های سنگین دست و پنجه نرم کرده بود و تقریباً همه پروازها به دلیل تاج گذاری جدید صورت گرفته است. تقریباً 92 درصد سرمایه بازار شرکت از ابتدای سال پاک شده است.

اخبار مرتبط  ائتلاف ضد سیگاری خواستار ممنوعیت تبلیغات در تنباکو در فرمول 1 است

کارشناسان هشدار داده اند که با توجه به اینکه کشور چین به عنوان یک مالک اصلی ، نقشه صنعت حمل و نقل هوایی نوردیک بازنویسی شده است ، به خصوص در مورد ترافیک بین شمال اروپا و چین.

فردریک سوژولم ، استاد اقتصاد بین الملل در دانشگاه لوند ، تأکید کرد که شرکت های چینی که اقدام به خرید شرکت هایی در سرتاسر جهان می کنند ، در طول یک دهه گذشته یک دیدگاه آشنا بوده است.

وی گفت: “مشكل تملك شركت های چینی این است كه آنها روابط بسیار شدیدی با كشور چین دارند. و بنابراین هیچ برنامه بازی متقارن وجود ندارد. “

با این حال ، بازسازی بدهی ، که این هفته به اتمام رسیده است ، نسبت وام به ارزش شرکت هواپیمایی مشکل را کاهش داده است ، که این یک پیش نیاز 3 میلیارد NOK (300 میلیون دلار) ضمانت وام از کشور نروژ بود.

ایزلین نیبا ، وزیر تجارت تأیید کرد که الزامات دولت برآورده شده است. Nybø ، به نقل از پخش کننده ملی NRK ، گفت: “نروژی یک کار چشمگیر در جذب وام دهندگان و طلبکاران برای افزایش سرمایه خود داشته است.” وی اعتراف كرد كه نروژی ایر ، به همراه سایر خطوط هوایی ، هنوز با “زمان های خواستنی” روبرو هستند ، اما دولت امیدوار است كه “نروژی قوی تر” حتی پس از شیوع COVID-19 بتواند خدمات هواپیمایی خوبی را ارائه دهد.

در سال 1993 تأسیس شده ، نروژ ایر ارزان قیمت بزرگترین شرکت هواپیمایی نروژ و چهارمین شرکت بزرگ اروپا است. علیرغم اینکه در حال حاضر تقریباً غیرفعال است ، به محض تسکین اقدامات مهار ، حداقل در مرزهای نروژ ، پروازهای تجاری بیشتری انجام می شود.