چرا بوئینگ تصمیم به فروش بدهی بیش از کمک های فدرال را انتخاب کرد؟

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

روز دوشنبه ، انتظار می رود که بوئینگ یک معامله اوراق قرضه ماموت را انجام دهد که قرار است به سازنده هواپیماهای مشکل دار کمک کند تا از پرداخت کمک دولت جلوگیری کنند.

ناظران صنعت اعتقاد دارند که امتناع بوئینگ از استفاده از بسته دستیار فدرال به لطف تلاش های دولت که به باز کردن بازار بدهی کمک کرده است ، امکان پذیر است.

بزرگترین شرکت هوافضا جهان روز پنجشنبه اعلام کرد که 25 میلیارد دلار اوراق قرضه را به بزرگترین پیشنهاد شرکت در سال جاری و ششمین کشور بزرگ تاریخ ، به سرمایه گذاران فروخته است.

این توافق ، که انتظار می رود روز دوشنبه بسته شود ، به بوئینگ کمک خواهد کرد تا 17 میلیارد دلار کمک مالیات دهندگان را برای شرکت تحت قانون CARES کنار بگذارد. با این حال ، درک می شود که هنوز هم به دنبال این است که از طریق این قانون و همچنین وسایل نقلیه مالی ارائه شده توسط فدرال رزرو از مشوق های مالیاتی بهره مند شوید.

دیرین بچای ، بنیانگذار وب سایت خبری حمل و نقل هوایی AeroAnalysis می گوید: “برای بوئینگ ، یک قدم مهم است زیرا احتمالاً به دلیل COVID-19 ، امسال پول کم نقص خود را کاهش می دهند.” “از ابتدا ، بوئینگ به دنبال ترکیب احتمالی نقدینگی عمومی و خصوصی با حمایت دولت در صورت لزوم است.”

بچای معتقد است که شرکت مستقر در شیکاگو همیشه جاده نقدینگی خصوصی را ترجیح داده است ، زیرا محدودیتی را که معمولاً به وام های تحت حمایت دولت تعلق دارد ، پیش بینی نکرده است.

تقویت بازار بدهی

وی اظهار داشت که پیشنهاد اوراق قرضه بوئینگ به دلیل تلاش فدرال رزرو برای احیای بازار بدهی شرکتها از طریق برنامه های وام اضطراری است.

بچایی معتقد است: “این طرح وام دهی به همراه قانون CARES دوباره بازار بدهی ها را باز کرد و به بوئینگ اجازه داد تا اوراق قرضه را با موفقیت ارائه دهد.” “من فکر می کنم مهم است که در حالی که بوئینگ قصد استفاده از بودجه از قانون CARES را ندارد ، این قانون در ترکیب با محرک فدرال رزرو بود که به بوئینگ اجازه داد دوباره اوراق قرضه بدهد.”

‘تعجب آور نیست’

این شرکت در ابتدا انتظار داشت بین 10 تا 15 میلیارد دلار جمع کند ، اما دو برابر بیشتر کرد زیرا تقاضای سرمایه گذار نسبت به بازده بالاتر از پیشنهاد و امتیاز برای خریداران قوی تر شده است.

اخبار مرتبط  ولوو بیش از دو میلیون ماشین بیش از کمربند ایمنی صندلی ها به یاد می آورد

جان گرانت ، تحلیلگر ارشد ارائه دهنده داده های سفر هوایی OAG ، می گوید: “این یک پیشرفت جالب است اما شاید تعجب آور نباشد.”

“هدف اصلی قانون CARES پشتیبانی از صنعت هواپیمایی و به خصوص هواپیمایی است که در آن ذخایر نقدی به طور قابل توجهی تخلیه شده است. موقعیت برای بوئینگ شاید کمی متفاوت باشد ، در واقع آنها یک هواپیمای ساخت و ساز با سرمایه هستند و فرایند تولید خیلی طولانی تر است [than] که [of] هواپیمایی با صندلی بسیار یکبار مصرف که اگر فروخته نشود اصلاً هیچ ارزشی ندارد. “

در همین راستا ، وی اضافه می کند ، تصمیم بوئینگ در جستجوی پول از سرمایه گذاران خصوصی ، بیانگر “یک اظهار اعتماد گسترده تر از شرکت در ارزش بلند مدت شرکت” است.

بیماری همه گیر COVID-19 صنعت سفر را فلج کرده و دیوید کالهون ، مدیرعامل بوئینگ پیش بینی می کند که دو تا سه سال طول می کشد تا سفرهای هوایی برای بهبودی انجام شود ، اما پس از بازگشت اوضاع به حالت عادی ، بازار تجاری همچنان کوچکتر خواهد بود.

بوئینگ در سه ماه اول سال 2020 641 میلیون دلار از دست داد ، اما حتی قبل از همه گیری ، مشکلاتی را تجربه کرده بود ، در درجه اول به دلیل رسوایی ایمنی 737 Max ، و ناچار شد هواپیماهای محکوم را زمین زده و تولید آنها را به حالت تعلیق درآورد. غول هوافضا سال 2019 بدبختانه داشت و نخستین ضرر کامل خود را طی 22 سال (در مجموع 636 میلیون دلار) به ثبت رساند.

برای پس انداز پول ، Boeing هفته گذشته اعلام کرد که حدود 10 درصد از نیروی کار 160000 نفری خود را کاهش می دهد و تولید 787 Dreamliners خود را بازگرداند. همچنین پرداخت سود سهام متوقف شده است و برای اشتراک گذاری بازپرداخت متوقف شده است.

بوئینگ با عدم اطمینان بسیار زیادی ، در را برای کمک های دولت باز کرده است و می گوید “در حال حاضر” به هیچ یک احتیاج ندارد.

با این حال ، همانطور که اسکات همیلتون ، مشاور صنعت هوانوردی خاطرنشان می کند ، بوئینگ احتمالاً در صورت نیاز به پول بیشتر ، دوباره به بازار خصوصی باز خواهد گشت. او می گوید: “بوئینگ دوست دارد عکس های خودش را بدون دخالت هر کسی صدا کند.” “بنابراین بازارهای خصوصی را ترجیح می دهد.”