ورود مجدد “مرحله ای” 737 Max در حالی که هواپیمایی آمریكا قصد دارد بوئینگ جت را در پروازهای میامی-نیویورك عملیاتی كند

737 مکس ، پس از دو سانحه مرگبار هواپیمایی در اندونزی و اتیوپی که منجر به کشته شدن 346 نفر شد ، در سراسر جهان زمین گیر شده است و در آستانه از سرگیری پروازهای تجاری خود قرار دارد ، تنظیم کنندگان اروپایی هفته گذشته اعلام کردند که تغییرات باعث شده هواپیما به اندازه کافی ایمن باشد تا قبل از سال در آنجا کار کند -پایان.

گزارش می دهد که American Airlines Group Inc. قصد دارد استفاده از هواپیمای 737 Max ساخته شده توسط هواپیماهای تجاری Boeing (BCA) را برای پروازهای روزانه مسافران از سر بگیرد. بلومبرگ

بیانیه شرکت مستقر در فورت ورث ، تگزاس ، برای پروازهای اولیه خود پس از فرود جهانی در مارس 2019 ، هواپیما قرار است از 29 دسامبر تا 4 ژانویه روزانه به کریدور میامی-نیویورک سرویس دهد.

شرکت هواپیمایی اضافه کرد که پس از تأیید کامل پرواز برای پرواز ، حداکثر به خدمات عملیاتی خود “رویکرد مرحله ای” خواهد داشت. این موضع محتاطانه همچنین در مورد تمدید پرواز میامی – نیویورک بیش از 4 ژانویه نیز صادق خواهد بود.

به شرط تأیید FAA ، خطوط هوایی آمریكا پرواز روزانه ماكس را با یك مسیر میامی – لاگاردیا – میامی انجام می دهد و پروازهای رزرو از 24 اكتبر در دسترس است.

به گفته شرکت حمل و نقل ، از مشتریان مطلع خواهند شد که با هواپیمای مکس پرواز خواهند کرد.

این شرکت گفت: “ما در ارتباط با فرآیند صدور گواهینامه با FAA و بوئینگ در تماس هستیم و همچنان بر اساس زمان تأیید هواپیما به روزرسانی خواهیم کرد.”

عدم اطمینان در مورد زمان بندی زمان دریافت مجوز نهایی توسط Max توسط ناظران هواپیمایی ، هواپیمایی آمریكا را مجبور كرد كه از 17 دسامبر تا 21 مارس 2021 بیش از 1900 پرواز را كه در ابتدا با هواپیماهای 737 Max برنامه ریزی شده بود ، از برنامه خود حذف كند.

©
عکس AP / الین تامپسون

در 21 مارس 2018 ، عکس پرونده اولین جت بوئینگ 737 MAX 9 را در مرکز تحویل این شرکت قبل از مراسم انتقال مالکیت به Thai Lion Air در سیاتل نشان می دهد

طبق ایمیل ارسال شده توسط حامل به نقل از بلومبرگ ، پروازها به هواپیماهای دیگر منتقل شده است.

خطوط هوایی آمریكا كه تحت تأثیر همین عدم اطمینان قرار گرفته بود ، از نوامبر اوایل ماه جاری ، آموزش مبتنی بر شبیه ساز را در 737 Max به دسامبر منتقل كرد. با این حال ، این اطمینان را ارائه داد که تا زمان بازگشت جت به آسمان ، این امر مانع آموزش تعداد کافی خلبان نمی شود.

این ناو با سفارش 76 فروند دیگر 24 هواپیمای 737 Max در اختیار دارد.

Boeing’s Max Judged ‘Safe’

هفته گذشته ، بر اساس گزارش ها ، عالی ترین رگولاتور هواپیمایی اروپا هواپیمای 737 MAX بوئینگ را به اندازه کافی ایمن اعلام کرد تا پروازها را در آسمان منطقه از سر بگیرد.

اخبار مرتبط  قیمت WTI ممکن است آینده آینده دوباره در منطقه منفی در NYMEX سقوط کند

آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا (EASA) گفته بود قبل از اینکه پیش نویس پیش نویس دستورالعمل صلاحیت هوایی که برای ماه نوامبر تعیین می شود ، در حال بررسی پرونده های نهایی است.

پاتریک کی ، مدیر اجرایی EASA ، “تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که این ایمن است و سطح ایمنی کافی برای ما بالا است. آنچه با بوئینگ بحث کردیم این واقعیت است که با سنسور سوم ، می توانیم به سطح ایمنی بالاتر نیز برسیم.” به عنوان گفته شده توسط خروجی است.

به گفته کی ، این سنسور در شرایطی که سنسورهای مکانیکی زاویه حمله در هواپیما از کار می افتند ، می تواند به خلبانان کمک کند تا به حرکت بپردازند.

توسعه به اصطلاح “سنسور مصنوعی” 20 تا 24 ماه طول خواهد کشید ، با راه حل مبتنی بر نرم افزار مورد نیاز برای نسخه بزرگتر Max 10 قبل از اولین برنامه ریزی آن در سال 2022. پس از آن ارتقا sensor سنسور برای استفاده با نسخه های دیگر دوباره نصب می شود .

در حال حاضر ، اداره هواپیمایی فدرال ، اصلی ترین نهاد صدور گواهینامه ایالات متحده ، از پیش بینی زمان مشخص در مورد 737 Max جلوگیری می کند ، اگرچه استیو دیکسون رئیس FAA در پایان ماه سپتامبر با هواپیما پرواز کرد و تأیید کرد کنترل هواپیما “بسیار راحت است” “

با این وجود ، روند بررسی هنوز کامل نشده است ، زیرا قانون پیش بینی می کند که FAA بخاطر MAX 737 دستورالعمل پرواز خود را برای MAX 737 صادر کند قبل از اینکه EASA و سایر آژانس های سراسر جهان بتوانند زمین را بردارند.

در حالیکه بوئینگ هنوز نتوانسته است بسته نهایی اسناد خود ، از جمله ممیزی نرم افزار و ارزیابی ایمنی را ارائه دهد ، انتظار می رود این حرکت به زودی انجام شود ، به نقل از این منبع ، منبعی منتشر شد.

بوئینگ مستقر در شیکاگو پس از دو سانحه هوایی مرگبار با پرواز 610 Lion Air (29 اکتبر 2018) و پرواز 302 خطوط هوایی اتیوپی (10 مارس 2019) که منجر به کشته شدن 346 مسافر شد ، خود را در مرکز رقابت قرار داد.

گزارش شده است که این سقوط ها عمدتاً به سیستم افزایش مشخصات مانور هواپیما (MCAS) مرتبط بوده که باعث شده این دو هواپیما علی رغم تلاش خلبانان برای ایجاد ثبات در هواپیما ، در میان سایر نقص ها ، دچار دماغ شوند.

در مارس 2019 ، مقامات هواپیمایی جهانی 737 MAX را در سراسر جهان زمین گیر کردند.

این بحران میلیاردها دلار برای بوئینگ محاصره شده است. دنیس موایلنبورگ ، مدیر اجرایی سابق بوئینگ پس از بررسی دقیق کار خود را ترک کرد.