نظرسنجی نشان می دهد که مصرف کنندگان چینی اعتماد کمتری نسبت به محصولات ایالات متحده نشان می دهند

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

روز سه شنبه نشان داد كه آمریكا به كشوری تبدیل شده است كه در میان افزایش تنش ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان ، مصرف كنندگان چینی از محصولات و مارك های خود بیشترین كاهش را داشته است.

بر اساس پرسشنامه های آنلاین از 1800 پاسخ دهندگان از 17 تا 24 ژوئیه ، این نظرسنجی نشان داد 63.7 درصد از پاسخ دهندگان ایالات متحده آمریکا را به عنوان کشوری انتخاب می کنند که ترجیح و اعتماد به محصولات و مارک های آن کاهش یافته است.

مصرف کنندگان مورد بررسی نشان دادند که علاقه آنها به کالاها و مارک های هند ، استرالیا ، ژاپن و انگلیس کاهش یافته است. از بین آنها ، 30.3 درصد هندوستان ، 28.4 درصد استرالیا ، 25 درصد ژاپن و 23.7 درصد انگلستان را انتخاب كردند.

به گفته ژانگ یی ، تحلیلگر ارشد مشاوره iiMedia Research ، یک سازمان استخراج و تحلیل داده های شخص ثالث مستقر در گوانگژو ، بین اولویت مصرف کنندگان کالاهای وارداتی و روابط ژئوپلیتیکی ارتباط وجود دارد.

ژانگ گفت: “این نظرسنجی نیز مطابق با تجزیه و تحلیل iiMedia است ، که نشان می دهد مصرف کنندگان چینی تمایل به گفتن برندهای آمریکایی ندارند.”

وی افزود: “احتمال تحریم کالاهای آمریکایی با توجه به تجربه قبلی نمی تواند حذف شود.”

گائو لینگایون ، کارشناس آکادمی علوم اجتماعی چین ، خاطرنشان کرد: ممکن است هنگامی که استقرار سامانه دفاع موشکی ترمینال دفاع از ارتفاع بالا (THAAD) سیستم دفاعی موشکی ترمینال در کره جنوبی باشد ، آنتی بادی مصرف کنندگان چینی نسبت به محصولات آمریکایی نرسد. چین را تحریک کرد ، تا زمانی که ایالات متحده و چین با درگیری شدید روبرو نشوند.

به گزارش پایگاه خبری داخلی ایچای ، غول خرده فروشی کره جنوبی با بسته شدن همه 12 فروشگاه باقی مانده خود تا پایان سال 2018 کاملاً از سرزمین اصلی چین عقب نشینی کرد. از میان 112 فروشگاه Lotte Mart در ابتدا در چین افتتاح شد ، 74 عملیات معلق به دلیل نقض ایمنی آتش در سال 2017.

وی افزود: “ما امیدواریم كه شركتهای آمریكایی بتوانند ترس های ناشی از تنش های فعلی را برطرف كنند ، زیرا چین همچنان به باز كردن بازار خود ادامه خواهد داد و در را برای بنگاه های همه كشورها باز می گذارد.” رأی گیری برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده.

رفتار اخیر دولت آمریكا در هدف قرار دادن چین ، تنش های دوجانبه را تشدید كرده است ، و این باعث ضد پریشی بین مردم چین شده است. کارشناسان چینی گفتند: آخرین اقدام غیر منطقی برای بستن ناگهانی کنسولگری چین در هیوستون ، تگزاس باعث افزایش تأثیر نامطلوب ایالات متحده شده است.

تیان یون معاون مدیر عملیات اقتصادی پکن گفت: “اجتناب ناپذیر است که مصرف کنندگان چینی به روشی که نظرسنجی نسبت به محصولات آمریکایی پس از کنسولگری نشان می دهد پاسخ دهند ، اما حال و هوای مصرف کنندگان چینی مانند افزایش احساسات ناسیونالیستی در هند نیست.” انجمن ، به گلوبال تایمز گفت ، اعتبار خود را به افزایش شدید مارک های داخلی چینی می دهد.

وی با اشاره به سازندگان پیشرو گوشی های هوشمند Huawei ، Xiaomi و Vivo افزود: با تشکر از به روزرسانی صنعتی تولیدی و بهبود طرح های داخلی ، مصرف کنندگان چینی اکنون به اندازه گذشته وابسته به مارک های خارجی نیستند ، زیرا مارک های چینی در حال افزایش و بهبود هستند.

اخبار مرتبط  گزارش ها حاکی است EasyJet تا زمانی که یاتا از سیستم آزمایش جهانی COVID درخواست می کند تا 1 میلیارد دلار سود قبل از مالیات خود را از دست می دهد

نظرسنجی گلوبال تایمز پرده برداشت که 74 درصد از پاسخ دهندگان هنگام انتخاب محصولاتی از همین قبیل ، مارک های داخلی را ترجیح می دهند.

تیان خاطرنشان كرد: “حتی اگر ایالات متحده بزرگترین بازار مصرف در جهان باشد ، چین در صدر بزرگترین بازار افزایشی قرار دارد” ، پیش بینی كرد كه مقیاس بازار مصرف چین تا سال 2035 دو برابر ایالات متحده خواهد شد.

به گفته ژانگ ، روابط متضرر چین و آمریکا از جنگ تجاری تا سناریو کنونی ، شرکتهای آمریکایی را در وضعیت منفعل قرار می دهد و این مشاغل شرط بندی بر اقتصادهای نوظهور مانند چین داشتند تا رشد سود خود را به حداکثر برسانند.

داده های رسمی نشان می دهد که فروش خرده فروشی کالاهای مصرفی چین نسبت به سال 2019 در مقایسه با سال 2019 8 درصد افزایش یافته و موقعیت ستون خود در رشد اقتصادی این کشور را برای شش سال متوالی حفظ کرده است.

چین با توجه به مصرف داخلی داخلی و دسترسی روزافزون به مارک های بین المللی برای پاسخگویی به این تقاضا ، به موتور اصلی رشد بازار جهانی مصرف تبدیل شده است. براساس گزارش Deloitte در ماه نوامبر ، تقاضای مصرف کنندگان چینی برای کالاهای وارداتی با کیفیت افزوده با ارزش افزوده خاص به دلیل بلوغ الگوهای مصرف و افزایش درآمد در 3-5 شهر و شهرستانها رده بالاتر است.

کارشناسان تأکید کردند که با وجود ارتقاء مصرف در چین ، اگر مارک های خارجی نتوانند از فرصت استفاده کنند ، ضرر بزرگی خواهد بود.


این مقاله در ابتدا در روزنامه جهانی گلوبال تایمز منتشر شد.