مشاغل شمالی از شروع کار راه آهن HS2 استقبال می کنند – اما منتقدین می گویند Covid-19 این کار را بی فایده می کند

High Speed ​​2 باعث ایجاد دهها هزار شغل در سراسر کشور می شود ، اما با مخالفت ساکنان و دوستداران محیط زیست روبرو می شود که می گویند این کار علاوه بر صدها خانه و محل کسب و کار تخریب شده ، زیستگاه های طبیعی را نیز از بین می برد.

حفاران برای شروع کار در مسیر قطار High Speed ​​2 (HS2) از لندن به شمال انگلیس امروز نقل مکان کرده اند و باعث تحسین و انتقاد شده اند.

کار کاوش به طور رسمی صبح جمعه در مسیر پایانه ریلی یوستون در مرکز لندن از طریق میدلندز غربی به شمال غربی آغاز شد.

فاز نخست 45 میلیارد پوندی (60 میلیارد دلاری) خط 250 مایل در ساعت از لندن به منچستر و لیدز از طریق بیرمنگام باعث ایجاد ده ها هزار شغل جدید می شود ، اما برآوردهای بودجه برای این طرح از 31 میلیارد پوند در حدود 3 برابر افزایش یافته است 2010 به 89 میلیارد پوند در سال گذشته.

نخست وزیر بوریس جانسون روز جمعه گفت: “HS2 در قلب برنامه های ما برای ایجاد پیشرفت بهتر است – و با ساخت و سازهایی که به طور رسمی در حال انجام است ، قرار است حدود 22000 شغل جدید ایجاد کند.”

نخست وزیر گفت که پروژه زیرساخت ، بخشی از برنامه دولت نیروگاه شمالی برای ایجاد توسعه جدید در شمال غفلت شده ، همچنین به بهبود شرایط رکود اقتصادی ناشی از کوید -19 کمک می کند.

وی گفت: “با ایجاد صدها کارآموزی و هزاران شغل ماهر ، HS2 باعث رشد اقتصادی خواهد شد و به تعادل متعادل فرصت ها در سراسر این کشور برای سالهای آینده کمک می کند.”

مشاغل شمالی و صنعت ساختمان نیز از این خبر استقبال کردند.

هنری موریسون ، مدیر مشارکت نیروگاه برق شمالی ، با اشاره به پروژه جداگانه ای برای بهبود ارتباطات ریلی بین شهرهای شمالی ، گفت: “پروژه های عمده زیرساختی مانند HS2 و Rail Powerhouse Rail (NPR) در حال حاضر مشاغل و فرصت هایی را فراهم می كنند.”

وی افزود: “آنها همچنین توانایی تبدیل انگلیس را با جذب سرمایه گذاری و تحریک رشد در دراز مدت دارند” ، وی خواستار آغاز کار در بخشهای شمالی خط در اسرع وقت شد. “افزایش ظرفیت در شبکه ریلی شمال و اتصال بهتر شهرها و شهرهای ما در بازسازی اقتصادی نیروگاه شمالی حیاتی است – هم اکنون و هم طولانی در آینده.”

ساخت و ساز Enquirer گزارش داد که HS2 حدوداً 400000 فرصت تجاری برای زنجیره تأمین ایجاد می کند.

شرکتهای مهندسی Mace Dragados و Skanska Costain Strabag به طور مشترک 7800 نفر را در Euston استخدام خواهند کرد ، در حالی که Balfour Beatty Vinci Systra (BBVS) به 1400 مورد دیگر در Old Oak Common در غرب لندن ، نزدیک محل تقاطع تقاطع Willesden ، و 5600 مکان دیگر در طول مسیر نیاز دارد.

EKFB 5000 و Align 1200 را در مناطق دره كلن و چیلترن هیلز خارج از لندن تا وارویك شایر استخدام خواهد كرد.

“با شروع کار در Old Oak Common ، ما اکنون توجه خود را به سمت جذب ، آموزش و حفظ بهترین استعدادها جلب کرده ایم ، و این فرصت را فراهم می کنیم تا در بزرگترین ایستگاه جدید ساخته شده در انگلیس در بیش از 100 سال کار کنیم و یک کلید را بازی کنیم نقش در تحویل اولین راه آهن کم کربن و پرسرعت انگلیس “، گفت: نایگل راسل ، مدیر پروژه BBVS.

اما این پروژه با مخالفت دوستداران محیط زیست و همچنین ساکنان و مشاغل موجود در مسیر برنامه ریزی شده روبرو می شود.

اخبار مرتبط  به گزارش چین 3/3 درصد Q2 در میان COVID-19 ، سهم سهام Chipmaker را به سه برابر نشان می دهد

کمپین Stop HS2 روز جمعه یک راهپیمایی اعتراضی کوچک به سمت دفاتر HS2 در ایستگاه یوستون برگزار کرد.

در بیانیه کمپین ادعا شده است که تغییر کار در خانه برای میلیون ها کارمند غیر ضروری اداری در حین قفل کوید -19 نشان می دهد که اتصال راه آهن غیرضروری است.

جو روکین ، مدیر کمپین Stop HS2 ، گفت: “پرونده ساخت HS2 از جای سوال برانگیز به کاملاً غیرقانونی تبدیل شده است.” “پیش بینی مسافران که برای توجیه این فیل سفید عجیب و غریب ابداع شده است به شدت متورم شده است ، اما اکنون این ایده که HS2 مورد نیاز است زیرا دهها هزار نفر در آینده خواهان رفت و آمد مسافت بیشتری برای کار هستند ، فقط خنده آور است. “

وی گفت: “ما 10 سال تلاش کردیم تا به سیاستمداران گوش حلبی بگوییم که شیوه کار در آینده تغییر خواهد کرد و به شدت نیاز به سفر را کاهش می دهد ، و حتی اکنون این دقیقاً در مقابل چشمان آنها اتفاق افتاده است ، آنها از پذیرش آن خودداری می کنند” اضافه.

روکین ادعا کرد که 22000 شغل ایجاد شده توسط HS2 به طور مستقیم نشان دهنده سرمایه گذاری 2 میلیون پوندی (2.7 میلیون دلار) است و راه آهن 19.590 شغل دیگر را “به طور دائم جابجا می کند”.

مبارزان ، از جمله شورش انقراض ، نیز علیرغم پتانسیل آن در کاهش ترافیک بزرگراه ها ، به دلایل زیست محیطی با پیوند ریلی مخالفت کردند.

صندلی Stop HS2 ، پنی گینس گفت: “HS2 مخرب ترین پروژه زیست محیطی در این قرن است ، با تقریبا 700 سایت حیات وحش در معرض تهدید ، و HS2 Ltd حتی اعتراف می کند که برای بیش از یک قرن تأثیر منفی بر انتشار کربن خواهد گذاشت.”

“به همین دلیل است که در حال حاضر صدها فعال در مسیر HS2 اردو زده اند و برای حفاظت از طبیعت می جنگند و ما انتظار نداریم که آنها به این زودی ها از بین بروند.”

HS2 به قطارهای 400 متری (1،300 فوت) اجازه می دهد تا 1،100 مسافر را حمل کنند و هر ساعت 14 بار در هر مسیر حرکت کنند.

مرحله اول ساخت و ساز که قرار است تا سال 2031 به پایان برسد ، از لندن تا کرو در چشایر ادامه خواهد داشت. فاز دوم این خط ، شعبه ای از بیرمنگام از طریق East Midlands تا Leeds در Yorkshire ، لقب “London of the North” ، همراه با گسترش Y از Crewe به Manchester و Wigan را تهیه می کند. فاز 2 برای اتمام بین سالهای 2035 و 2040 برنامه ریزی شده است.