غول لبنی فنلاندی مجدداً مارک ماست ترکی را از روی “کلیشه فرهنگی” تصویر Fez Hat عکس زد

اروپا

URL کوتاه دریافت کنید

شرکت لبنیات Valio به جدیدترین شرکت فنلاندی بدل شده است که کلیشه های فرهنگی در برندسازی خود را بازنگری می کند ، مانند مردی که روی بسته ماست ترکیه ای فریز می پوشید. علیرغم اینکه شخص پشت شکایت اولیه بعداً اظهار داشت که اظهارات وی به عنوان یک شوخی در نظر گرفته شده است ، ولی Valio برنامه ریزی گسترده ای را برای محصولات خود ترتیب داده است.

شرکت لبنیات فنلاندی Valio قول داده است که گرافیک های کلیشه ای را روی ماست های “ترکی” خود بازنشسته کند ، که دارای مردی با لباس فرس است.

این اطلاعیه پس از بحث و گفتگو درباره تصاویر کلیشه ای که در توییتر شعله ور شد ، بدست آمد. با طعنه آمیز ، روزنامه نگار Anter Yaşa ، شخص پشت این بحث ، بعداً اظهار داشت که اظهارات وی به معنای یک شوخی و تقلید است ، قصد داشت تا نشان دهد که چقدر “فرهنگ خشم” و “تحمل بیش از حد احمقها” مسخره است و به دلیل اعتقاد او به خبرنگاران فنلاندی مورد تمسخر قرار گرفت. واقعاً صدمه دیده بود

با این وجود ، ولیو تأکید کرد که سال گذشته سیاست های خود را به روز کرده است تا اطمینان حاصل کند که بازاریابی باعث ایجاد تبعیض نمی شود. معاون رئیس جمهور ارشد هانا هایک کامیس اطمینان داد که Valio قصد داشته است ماست های مورد نظر را دوباره مدتی قبل از آغاز فاش بحث دوباره برندسازی کند و حتی تا آنجا پیش رفته است که نشان می دهد این شرکت به اندازه کافی روی این موضوع حرکت نکرده است.

هایککامی قول داد که ماست های جدید و مارک مجدد در اواخر پاییز در قفسه های فنلاندی ظاهر می شوند. Valio همچنین گفت که قصد دارد تصاویر روی محصولات خواهر مارک یونانی و بلغاری خود را بازبینی کند ، که همچنین تصاویر کلیشه ای بر اساس لباس های مرتبط را نشان می دهد.

اخبار مرتبط  نوآوری ، رشد ، پیروزی مشترک: هواوی از طرح "پنج دامنه" برای رونق تجارت در بحران های جهانی رونمایی کرد

سرانجام ، Valio اعلام کرد که دوباره مارک کرم لبنی Black Black Pete خود را انجام داده است ، زیرا قبلاً پنیری با همین نام بازنشسته کرده بود.

هفته گذشته ، بنا بر گزارش ها ، بستنی با نام تجاری اسکیمو در نظر داشت تغییر نام را در تلاش برای مبارزه با تبعیض علیه مردم در نظر بگیرد.

این اولین بار نیست که یک برند فنلاندی نام خود را تغییر داده است. در مارس امسال ، برونبرگ سازنده فنلاندی از تغییر در بسته بندی محصول Kisses با شکلات پوشیده شده خود خبر داد و تصاویر کلیشه ای از دو بوسیدن چهره آفریقایی را از بین برد. به طور واقعی ، محصول اصلی در دهه 1950 با عنوان “بوسه های سیاه پوست” عرضه شد ، اما در سال 2001 به “بوسه های برونبرگ” تغییر نام داد.

در سال 2007 ، یک شیرینی مشهور فنلاندی ، Fazer اعلام کرد که قصد دارد یکی از ماسک های محصولات خود را بازنشسته کند ، یک چهره سیاه با لب های قرمز بزرگ و گوشه های بزرگ که بسیاری از آنها شکایت می کردند ، جعل هوشیاری و نژادپرستانه برابر با جعبه سیاه بود.

همچنین امسال مؤسسه زبانهای فنلاند از تغییر نام جزیره تعطیلات Neekerisaari خبر داد. نام آن در حالی که تقریباً به عنوان “جزیره سیاه پوست” در حال ترجمه است ، نام آن به زبان عامیانه رسانه های قدیمی و اشاره ای به جوهر چاپی است که دست و صورت کارگران را می خرد. جزیره مورد نظر متعلق به انجمن روزنامه نگاران کارلین شمالی است.

Valio که محصولات آن شامل پنیر ، مواد پودر ، کره ، ماست و شیر است ، یکی از بزرگترین شرکت های فنلاند است. این کشور با دارا بودن حدود 1000 محصول ، کمتر از یک سوم صادرات مواد غذایی فنلاند را به نزدیک به 60 کشور جهان اختصاص داده است.