علی رغم کاهش فروش آگهی در بین همه گیر های کروناویروس ، سهام الفبای افزایش می یابد

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

همه گیر کورو ویروس منجر به ضربه قابل توجهی به بهره وری اقتصادی از جمله دیجیتالی شده است. کمتر جستجوهای مربوط به پروازها و مقصد تعطیلات به دلیل محدودیت های مسافت اجتماعی باعث شده است که شرکت های مسافرتی سرمایه گذاری تبلیغاتی خود را پس بگیرند.

سهام الفبای در معاملات گسترده روز سه شنبه به دنبال گزارش این شرکت از نتایج سه ماهه اول ، تا 4٪ افزایش یافت.

در بیانیه شرکت آمده است: در میان همه گیر کوروی ویروس ، نرخ رشد درآمد الفبای از 17 درصد در سه ماهه قبلی به 13 درصد کاهش یافته است.

روت پورات ، مدیر ارشد مالی الفبای ، گفت: “عملکرد در دو ماه اول سه ماهه قوی بود ، اما در ماه مارس کاهش چشمگیر درآمد در آگهی را تجربه کردیم.”

وی افزود: “ما تمرکز خود را بر اجرای مؤثرتر در حالی که سرمایه گذاری در فرصت های طولانی مدت خود ادامه می دهیم ، تشدید می کنیم.”

تبلیغات 82٪ از کل درآمد شرکت مادر Google را تشکیل می دهد.

درآمد دیگر گوگل ، از جمله سخت افزارهایی مانند محصولات ابری و تلفن های پیکسل ، 4.44 میلیارد دلار درآمد داشته است ، در حالی که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.62 میلیارد دلار است. از کل درآمدهای تبلیغاتی از 30.59 میلیارد دلار در سال 2019 به 33.76 میلیارد دلار رسید.

CFO روت پورات در طی مکالمات درآمد نشان داد که درآمد آگهی YouTube نسبت به سال قبل 33٪ رشد داشته است. او اذعان کرد که تبلیغات مارک در ماه مارس به طرز چشمگیری کاهش یافته است ، در حالی که اشکال دیگر تبلیغات در سایت اشتراک ویدیو نبود.

وی گفت: “هرچه ما فراتر از بحران حرکت می کنیم و اقتصاد جهانی عادی می شود ، این باید در درآمد تبلیغات ما منعکس شود.”

با توجه به متغیرهای موجود در اینجا ، اظهار نظر در مورد زمان بندی زودرس خواهد بود.

اخبار مرتبط  گزارش قیمت طلا تا پایان سال می تواند رکورد کند

افزایش سهام برخلاف پیش بینی های ادامه روند نزولی آنها صورت می گیرد ، زیرا پیش بینی می شود این شرکت در سال جاری شاهد افت در هزینه تبلیغات گوگل باشد.

خدمات مسافرتی آنلاین مانند Expedia Group و هلدینگ رزرو شروع به کاهش تبلیغات تبلیغاتی خود با توجه به افت شدید تقاضا کرده اند.

Expedia ، که ادعا می کند تا 5 میلیارد دلار برای تبلیغات هزینه می کند ، گفته است که به احتمال زیاد امسال “1 میلیارد دلار خرج نخواهد کرد”.

طبق پیش بینی مارک ماهانی ، تحلیلگر RBC Capital Markets ، هزینه رزرو می تواند هزینه تبلیغات Google را در حدود 4 میلیارد دلار در سال 2019 به 1 – 2 میلیارد دلار در سال جاری کاهش دهد.

CNBC گزارش داد که الفبای اجرای اقدامات کاهش هزینه را آغاز کرده است. مدیرعامل شرکت سوندار پیچای ، بودجه بازاریابی خود را به همان اندازه نصف کاهش می دهد و بخش های مختلف شرکت را فریز می کند.

در این گزارش ، سرمایه گذاری در مراکز داده و منابع آموزشی برای کارگران نیز برداشت خواهد شد.

تعداد کل کارمندان این شرکت در سه ماهه چهارم با 4903 نفر افزایش یافته است که نسبت به سال 2019 20٪ افزایش یافته است.


پاسخی بگذارید