طبق گزارش های ایالات متحده ، تعرفه های 3.1 میلیارد دلاری ارزش واردات اتحادیه اروپا و انگلیس را کاهش می دهد

جهان

URL کوتاه دریافت کنید

در اوایل ماه ژوئن ، فیل هوگان ، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا هشدار داد که این بلوک “در پاسخ به تعرفه های ایالات متحده” هشدار داده است که این بلوک “حق استفاده از حق تلافی آن و اعمال تحریم های خودمان را تحمیل کند”.

خبرگزاری بلومبرگ با استناد به اطلاعیه منتشر شده از سوی دفتر نماینده تجارت ایالات متحده (USTR) گفته است كه روز چهارشنبه ، واشنگتن تصمیم دارد كه تعرفه های صادرات از فرانسه ، آلمان ، اسپانیا و انگلیس را حدوداً 3.1 میلیارد دلار تخمین بزند.

براساس این اطلاعیه ، ممکن است تعرفه های USTR در صادرات اروپایی مانند آبجو ، جین ، زیتون و کامیون کاهش یابد و احتمالاً در عوارض هواپیما ، پنیر و ماست افزایش یابد.

این اقدام گزارش شده پس از آن صورت گرفته است كه شورای ارواح تقطیر آمریكا نسبت به تعرفه های روحیه جدید ابراز نگرانی كرده و گفته است كه این امر “ممكن است تنش های تجاری را در اقیانوس اطلس افزایش دهد و شركت های آمریكایی و مشاغل مهمان نوازی را كه به دلیل COVID-19 تحت فشار هستند تحت فشار قرار دهد.”

در ادامه این بیانیه ، فیل هوگان ، كمیسر تجارت اتحادیه اروپا به وزیران تجارت اروپا در اوایل ماه ژوئن گفت كه ایالات متحده “از مذاكرات حل و فصل در هفته های گذشته عقب مانده است” ، در یك گره آشكار از ادامه یارانه هواپیمای واشنگتن و بروكسل.

این مربوط به سازمان تجارت جهانی (WTO) است كه قبلاً هم اتحادیه اروپا و هم آمریكا را به دلیل حمایت غیرقانونی از صنایع هواپیماهای خود مقصر می دانند.

هوگان خاطرنشان كرد: “اگر این امر به قوت خود باقی بماند ، اتحادیه اروپا انتخاب كمی نخواهد داشت اما حق تلافی آن را اعمال می كند و تحریم های خودمان را تحمیل می كند.”

وی پس از آن صحبت كرد كه رابرت لایتایزر نماینده تجارت آمریكا در ماه مه هشدار داد كه “هیچ مبنای موجهی برای انتقام جویی اتحادیه اروپا در برابر هر كالای آمریكایی وجود ندارد” ، افزود كه واشنگتن “به مذاكره قطعنامه ای كه احترام به یافته های سازمان تجارت جهانی را ادامه دهد ، به اتحادیه اروپا فشار می آورد.”

اخبار مرتبط  پیوستن اقتصاد هند از چین: برووها یا نقشه راه جدید؟

اختلاف تعرفه ایالات متحده و اتحادیه اروپا درباره یارانه های هواپیما

این اتفاق پس از آن ، USTR در بیانیه مطبوعاتی در دسامبر سال 2019 اعلام کرد که آنها پس از بررسی WTO ، تأیید تعرفه های جدید برای محصولات اتحادیه اروپا را بررسی خواهند کرد که کمک های اتحادیه اروپا به ایرباس به صنعت هواپیماهای آمریکایی لطمه زده است.

“در پرتو […] در بیانیه مطبوعاتی ، عدم پیشرفت در تلاش برای حل و فصل این اختلاف ، ایالات متحده اقدام به آغاز فرآیندی برای ارزیابی افزایش نرخ تعرفه و در معرض تعرفه محصولات اضافی اتحادیه اروپا می کند. “

طبق گفته USTR ، سازمان تجارت جهانی پیشتر این حكم را صادر كرده بود كه اتحادیه اروپا نتوانسته است از دستور پایان یارانه های غیرقانونی پیروی كند ، كه قبلاً آمریكا گفته بود هزینه صنعت هوافضا خود را حدود 7.5 میلیارد دلار هزینه كرده است.

در 18 اکتبر سال 2019 ، سازمان تجارت جهانی به طور رسمی درخواست واشنگتن را برای اعمال 10 درصد تعرفه در هواپیماهای بزرگ غیرنظامی و 25 درصد تعرفه برای محصولات کشاورزی و سایر محصولات تصویب کرد که بیشتر این وظایف در مورد واردات از فرانسه ، آلمان ، اسپانیا و انگلیس اعمال می شود.

این اختلاف از اواسط دهه 2000 هنگام شکایت در مورد جورج دبلیو بوش رئیس جمهور وقت آمریکا مطرح شده است ، اما رهبران هر دو طرف تمایلی به انجام هرگونه اقدامات علیه متحدان مهم ندارند. به نظر می رسد که رئیس جمهور دونالد ترامپ تمایل بیشتری برای محدود کردن دسترسی به بازارها و مصرف کنندگان سودآور آمریکا برای دستیابی به معاملات تجاری سودمندتر برای این کشور نشان داده است.