سود بویینگ 2.4 میلیارد دلار در دو ماه سقوط کرد زیرا شرکت مشکوک نتایج Q2 را نشان داد ، تولید 747 را به پایان رساند

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

این شرکت در میان پیشنهاد شدید برای از بین بردن هواپیمای گل سرسبد خود و ضررهای شدید سود حاصل از همه گیر شدن کرونور ویروس ، پایین ترین رقم را پیش بینی کرد ، با مدیرعامل خود اعلام کرد که تغییرات چشمگیر در تولید و عملیات برای نجات شرکت هواپیمایی حمل و نقل مشکل دارد.

شرکت بوئینگ در روز چهارشنبه 2.4 میلیارد دلار زیان برای درآمد سه ماهه دوم خود گزارش کرده است و در اثر وجود ضعف کروناویروس و رسوایی مربوط به هواپیماهای پرچمدار 737 MAX ، باعث کاهش تولید چندین هواپیما به دلیل تقاضای ضعیف خواهد شد.

براساس گزارش درآمد Q2 برنامه ریز برنامه ریز مبتنی بر شیکاگو ، این شرکت 11.8 میلیارد دلار درآمدی با اصول حسابداری بطور کلی پذیرفته شده (GAAP) از دست دادن هر سهم 4.20 دلار در مقایسه با 5.21 دلار در سال 2019 گزارش کرده است. ارقام GAAP به کمیسیون بورس اوراق بهادار گزارش می شود.

آمار و ارقام بدتر از درآمد پیش بینی شده را نشان می دهد ، و زیان خالص 2.40 میلیارد دلار در مقایسه با 2.94 میلیارد دلار در سال گذشته است. براساس گزارش ها ، وال استریت فقط 2.54 دلار برای هر ضرر سهم را بر اساس ارقام تعدیل شده تخمین زده است.

Boeing همچنین گزارش داد جریان نقدی عملیاتی 5.3 میلیارد دلار و مجموع بازپرداخت به ارزش 409 میلیارد دلار ، از جمله بیش از 4500 هواپیمای تجاری.

درآمدی که برای شرکت هوافضا مشکل داشت با 25 درصد سقوط به 11.81 میلیارد دلار رسید که از 15/75 میلیارد دلار در اوج بحران 737 MAX در سال گذشته بود ، با وجود آن که تحلیلگران پیش بینی کردند 13.16 میلیارد دلار سود.

وی ادامه داد: “ما همچنان روی سلامت کارمندان و جوامع خود متمرکز شدیم و در عین حال اقداماتی را برای پیمایش در تأثیرات بی سابقه بازار تجاری از بیماری همه گیر COVID-19 انجام دادیم. ما برای مدیریت چالش های صنعت ما از نزدیک همکاری می کنیم. دیو کالهون ، رئیس اجرایی و رئیس جمهور گفت: “برای بهبود و بازسازی مجدد ، از طرف دیگر نیرو بگیرید.”

اما علیرغم چالش ها ، مشاغل بیشتر از طریق “خدمات دولتی ، برنامه های دفاعی و فضایی” ثبات کوتاه مدت را فراهم می کند زیرا این شرکت قصد داشت اقدامات “سخت اما ضروری” برای پیشبرد شرایط بحرانی انجام دهد.

اخبار مرتبط  قیمت نفت 9 تا 10 درصد ، بشکه نفت برنت به 31.69 دلار سقوط می کند ، قیمت WTI قطره به 25.96 دلار

مدیرعامل بوئینگ قصد دارد عملیات را در مجاورت بحران COVID-19 ، 737 MAX بازسازی کند

برای مقابله با بحران ، Calhoun در میان کمبودهای عمده درآمد در نامه مالیخولیایی به کارمندان در همان روز ، چندین تغییر در سطح تولید این شرکت را در سایتهای مهم اعلام کرد.

برنامه های بعدی برای تقویت نقدینگی کوتاه مدت شامل تعلیق در پرداخت سود سهام ، خاتمه برنامه های خرید مجدد سهم و کاهش هزینه های سربار و همچنین صدور 25 میلیارد دلار بدهی تازه است.

بوئینگ همچنین تأیید کرد که تولید خود را تا اوایل سال 2022 به 31 هواپیمای حداکثر 737 MAX در ماه کاهش می دهد ، با برنامه های بعدی برای قطع تولید 747 در همان سال.

کاهشهای دیگر شامل کاهش هواپیماهای 777 و 777X به دو ماه در سال 2021 ، کاهش یک واحد از Q1 و همچنین کاهش 787 هواپیما به شش واحد در مدت مشابه بود.

اما بوئینگ گفت که این محصول همچنین تولید نماد 747 را در سال 2022 متوقف خواهد کرد ، اما افزود که این پشتیبانی هواپیما را ادامه خواهد داد. هر دو مدل 747 و 767 تا بروزرسانی های بعدی بدون تغییر باقی خواهند ماند.

به گزارش روز چهارشنبه سی ان بی سی ، مشکلات بیشتر بوئینگ ، که قبلاً حدود 160،000 نیروی کار خود را کاهش داده است ، در حالی صورت می گیرد که مشتریان سفارشات و تأمین کنندگان بدنه موتور مانند Spirit Aerosystems و General Electric را به وام دهندگان نسبت به نگرانی های بدهی لغو کنند.

هواپیمای سازنده هواپیمای اروپایی ایرباس قرار است گزارش سه ماهه دوم خود را روز پنجشنبه منتشر کند.

پس از دو سقوط هواپیما در اندونزی و اتیوپی ، 346 نفر کشته شدند که این برنامه نویس در تلاش است تا 737 MAX را تایید کند و از دولت آمریکا برای کمک های بیشتر درخواست کند.

تحلیلگران مقصر سیستم افزایش ویژگی های مانور هواپیما (MCAS) به دلیل ایجاد فاجعه هستند. رسانه های آمریکایی گزارش دادند كه تنظیم كنندگان پیش از پاییز تصدیق هواپیماها را امتناع می كنند.