سوئد و دانمارک با 1.3 میلیارد دلار پکیج برای خط هوایی SAS که اسپرد بال های خود را دارد ، پیموده اند

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

طبق برنامه جدید ، که در نظر گرفته شده برای نجات حامل پرچم بیمار ، دولت دانمارک و سوئد ، سهامداران عمده آن ، مالکیت خود را به هر 20٪ افزایش می دهد. این تحول توسط تحلیلگران به عنوان “شمشیر دو لبه” توصیف شده است.

شرکت هوایی پاناسکاندیناوی SAS از برنامه ای برای جمع آوری 12 میلیارد کرون (1.3 میلیارد دلار یا 1.1 میلیارد یورو) در بودجه جدید به منظور کاهش تأثیرات شدید تاج خروشان پرده برداشت.

روزنامه ، ریکارد گوستافسون ، مدیرعامل SAS را تسلیم کرد گوتبورگ-پستن گزارش داد در اوایل ماه ژوئن ، این شرکت اعلام کرد که به عنوان بخشی از برنامه کمکهای خود به 12.5 میلیارد دلار بودجه جدید نیاز دارد.

وی ادامه داد: “از نظر ایالت ، پروازها بخش مهمی از زیرساخت ها ، دقیقاً مانند قطارها هستند. این دلیل اصلی پرداختن به این مسئله است. “

این طرح همچنین اجازه می دهد دانمارک و سوئد ، دو نفر از بزرگترین سهامداران شرکت هواپیمایی ، سهام خود را از حدود 14 درصد به حداقل 20 درصد هرکدام افزایش دهند. نکته قابل توجه این است که این نخستین سرمایه گذاری سوئد در یک شرکت هواپیمایی در یک دهه است. Sverre Linton ، مشاور مالی انجمن سهامداران سوئد گفت ، این واقعیت که سهامداران عمده در حال تحکیم مواضع خود هستند ، شمشیر دو لبه برای سهامداران کوچکتر است.

“صاحبان کوچکتر ، که قادر به شرکت در مسئله حقوق نیستند ، مالکیت خود را به طور قابل توجهی رقیق می کنند. اما واضح است که SAS بسیار خاموش است و به پول بیشتری احتیاج دارند. بهتر است چیزی از چیزی بیش از چیز زیادی داشته باشید. ” Hufvudstadsbladet.

با این حال ، کارستن دیلینگ ، رئیس هیئت مدیره SAS ، این طرح را “یک راه متعادل به جلو با توجه به بزرگی کمکهای مالی و اقدامات تقسیم بار مشروط” خواند. وی اطمینان داد که همراه با کاهش هزینه های برنامه ریزی شده ، این شرکت را قادر می سازد “در برابر این بحران” مقاومت کند و به عنوان “ارائه دهنده زیر ساخت های سودمند و پایدار اسکاندیناوی” بازگردد.

اخبار مرتبط  گزارش های پیشنهادی شرکت های انگلستان بین 20 تا 30 درصد هزینه دستمزد فرمالوک را پوشش می دهند

SAS نیز مانند بیشتر خطوط هوایی ، در معرض بیماری همه گیر Covid-19 قرار گرفته است و مجبور شد تا اواسط ماه مارس 90 درصد از نیروی کار خود را موقتاً از کار بیندازد. از آن زمان اعلام شده است كه 5،000 پرسنل را اعزام خواهد كرد كه از این تعداد 1900 نفر در سوئد ، 1600 در دانمارك و 1.300 نفر در نروژ هستند. این بیش از 40 درصد از کل کارمندان را تشکیل می دهد.

با بیش از 90 درصد پروازها لغو شده است ، SAS اعلام كرد كه انتظار نمی رود تقاضای سفر قبل از سال 2022 به سطح قبل از كروناویروس بازگردد.

ریکارد گوستافسون ، مدیر عامل SAS گفت: “ما انتظار داریم که تقاضا در سالهای 2020 و 2021 کم باقی بماند. قبل از سال 2022 دیگر برنگشت.” وی گفت: “به همین دلیل ما به این پول احتیاج داریم.”

آخر ، بودجه منوط به الزامات سخت آب و هوایی است که باید توسط هواپیمایی انجام شود. گوستافسون طرح نجات را تأیید كرد كه دولت سوئد از عملكرد SAS برای كاهش تولید گازهای گلخانه ای راضی است. این شرکت در حال حاضر مجموعه ای از اقدامات برای کاهش جای پای خود ، مانند تجدید ناوگان هواپیما ، معرفی بیشتر سوخت های جایگزین و بررسی فرصت ها برای همکاری نزدیک تر با دیگر روش های حمل و نقل ، مانند تعویض بین قطار و هواپیما را ذکر کرده است. گوستافسون گفت ، متوقف کردن پروازهای داخلی ، همانطور که بسیاری از محیط زیست سوئدی تلاش کرده اند ، اهمیتی ندارد.

هواپیمایی اسکاندیناوی ، که بیشتر اوقات به عنوان SAS از آن یاد می شود ، پرچمدار حامل پرچمدار سوئد ، دانمارک و نروژ است. این شرکت از مقر خود در سلنا ، سوئد ، قبل از بحران ، 180 هواپیما را اداره می کرد و 90 مقصد را سرویس می کرد. قطب های اصلی آن کپنهاگ کاستروپ ، استکهلم آرلاندا و اسلو گاردرمنو است.