رسانه های چینی تأثیر COVID-19 در صادرات کشور ، مشاغل را نشان داد

COVID-19 همراه با افزایش تنش های تجاری و روند بازسازی صنعتی داخلی ، خطرات جدی برای صادرات چین و میلیون ها شغل مرتبط با آن ایجاد می کند – پیش بینی های منسوخ اما ترسناک را که باعث اخراج انبوه می شود ، می کند.

با این حال ، تحقیقات گلوبال تایمز در مورد تأثیر COVID-19 در مصاحبه با صادرکنندگان ، کارمندان خط مقدم و کارشناسان تجارت نشان می دهد که در حالی که این چالش واقعی است ، همیشه راه حلی وجود دارد.

صادرات و کارفرمایان علاوه بر توانایی انطباق با تغییر روزافزون تجارت جهانی و حل و فصل آن که کشور را به بزرگترین کشور تجارت جهانی در طی سه دهه تبدیل کرده است ، در یافتن راه هایی برای مقابله – کشف بازارهای گسترده داخلی ، راه های جدید فروش محصولاتی مانند تجارت الکترونیکی و بازارهای جدید در اقتصادهای نوظهور. آنها برای نجات مشاغل و معیشت خود مشغول به کار هستند که برخی آن را “نبرد سخت” می دانند.

وضعیت کارگران صادراتی

برای 20 مورد Duan ، شانگهای بهترین مکانی است که او می تواند برای شروع زندگی بهتر فکر کند. اشتیاق به طعم و مزه کلانشهر ، خانه در یک منطقه آزاد تجاری که به عنوان آزمایشگاهی برای اصلاحات اقتصادی چین عمل می کند ، وی را به تحریک تحمل تغییرات مکرر شغل در طی سال گذشته از زمانی که فارغ التحصیل دبیرستان خردسال زادگاه خود را در استان هنان مرکزی چین ترک کرده است.

وی پس از تأمین شغل موقت در شهر ، بیش از 800 کیلومتر با زادگاه خود ، قبل از این که همه گیر COVID-19 نهایتا هزینه کار خود را در یک کارخانه پیمانکاری الکترونیک هزینه کند ، به رویای خود نزدیکتر شد.

Duan روز سه شنبه به گلوبال تایمز گفت: بسیاری از کارگران موقت که امسال به این شرکت پیوسته اند قراردادهای خود را توسط شرکت فسخ کرده اند و حقوق دریافتی آنها نیز پایین تر از آنچه قبلاً وعده داده شده بود بود.

او در اواسط آوریل اخراج شد. وی گفت: “در چنین روزهای لاغر ، پیدا کردن شغل کار ساده ای نیست.”

اما حتی در این شرایط ، دوان امیدوار ماند و معتقد است كه وی می تواند مدیریت خود را انجام دهد ، چرا كه به برنامه خود برای پیگیری فرصت های شغلی در شهر ادامه می دهد.

وی گفت: “امور بهتر خواهد شد” ، بارها و بارها تکرار کرد و خود را تشویق کرد تا مسیری را در معرض خطر ویروس قرار دهد که بخش صادرات کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

به گفته وانگ تائو ، اقتصاددان ارشد UBS ، فشار رو به پایین آینده در بازار کار چین عمدتا از بخش صادرات ناشی می شود.

وانگ در یادداشتی که به گلوبال تایمز ارسال شده اظهار داشت که انتظار دارد صادرات چین نسبت به سال گذشته در سه ماهه دوم 20 درصد کاهش یابد و انقباض صادرات تمام سال به 12 درصد برسد و این امر باعث بدتر شدن جهانی در میان می شود. محدودیت های تحرک توسط بسیاری از کشورها اعمال شده است.

سازمان تجارت جهانی هفته گذشته اعلام كرد كه 80 كشور جهان انواع مختلفی از محدودیتهای تجاری را وضع كرده اند و هشدار داده است كه چنین موانعی می تواند در سال جاری بین 13 تا 32 درصد سقوط كند.

کاهش ارزش صادرات و تجارت می تواند در سه ماهه آینده حدود 10 میلیون شغل را در معرض خطر قرار دهد ، وی اظهار داشت که بخش قابل توجهی از نیروی کار صادراتی کشور ممکن است بی کار بماند ، البته به طور موقت ، زیرا صادرکنندگان همچنان امیدوار به بازگشت به سطح قبل از ویروس هستند. .

وزیر تجارت ژونگ شان در سپتامبر 2019 فاش کرد که صادرات و واردات چین در سال 2018 از تنها 1.13 میلیارد دلار در سال 1950 به 4.6 تریلیون دلار بالون رسیده و با ایجاد بیش از 180 میلیون شغل ایجاد شده است.

وانگ هانیو ، صاحب یک کارخانه کارت دعوت کوچک در Yiwu و همچنین Wenzhou ، استان ژجیانگ شرق چین ، با استناد به دستورات لاغر در میان همه گیر که می گویند ، گفت: “یک سوم کارمندان من را ترک کرده اند. از شرکت های همکار خود کارگران را اخراج می کنند یا از آنها می خواهند مرخصی بدون حقوق بگیرند.

هم اکنون کارخانه های وی حدود 30 نفر را برای تهیه کارت دعوت و پاکت قرمز تولید می کنند که صادرات آن حدود 70 درصد درآمد را شامل می شود. کارتهای دعوت عمدتاً به آفریقا و خاورمیانه صادر می شوند ، در حالی که پاکت های قرمز برای عروسی ها بیشتر افراد با منشأ چینی در جنوب شرقی آسیا در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط  RDIF می گوید ، شرکت نمونه کارها EMG سفارشات 2 میلی لیتر آزمایش COVID-19 از 40 شرکت را صادر می کند

یافتن راهی برای بیرون رفتن

با این حال ، هرچه گرفتاری سخت تر به نظر می رسد ، شجاعت بیشتری نشان می دهند که کسانی که آینده خود را در بخش صادرات کشور جستجو می کنند ، خود را نشان دهند.

Wang گفت ، بازار Yiwu پیشنهاد کرده است که اجاره معامله گران را به مدت دو ماه معاف کند و همچنین یارانه تأمین اجتماعی و همچنین نرخ بهره پایین در وام های بانکی وجود دارد.

با توجه به اینکه اقتصاد چین برای راه اندازی مجدد در راه است ، بازار داخلی امیدوار به وانگ است زیرا انتظار می رود بازار عروسی محلی در کنار محدودیت های آسان در سفر دوباره رشد کند.

برخی از آنها به یکی از شیوه های مدرن فروش محصولات به مصرف کنندگان داخلی روی آورده اند – پخش مستقیم. فقط در ماه مارس ، Alibaba 1688 ، سکویی که برای بنگاه های صادراتی برای فروش محصولات در بازار داخلی طراحی شده است ، شاهد افزایش 295 درصدی نسبت به ماه های گذشته بود و در مجموع 500000 صادرکننده به سمت بازار داخلی جابجا می شوند و Alibaba به آنها در فروش 200 کمک می کند. میلیارد یوان ارزش محصولات امسال.

برخی دیگر نیز خط تولید خود را یک شبه تغییر داده اند تا محصولات مورد نیاز خود را تولید کنند – ماسک ، لباس و سایر لوازم ضد ویروسی که توانایی صادر کنندگان چینی و بنگاه های تولیدی را برای تطبیق سریع با بازارهای متغیر تقویت شده توسط جنگ تجاری ایالات متحده با چین و خارجی نشان می دهد. مقامات دائما از شرکتهای خود خواستار تغییر زنجیره تأمین هستند.

وانگ گفت ، درست است که خوش بینی هنوز توجیه نشده است ، و خاطرنشان کرد: “بدترین سناریو ممکن است یک مبارزه در طول سال باشد ، اما [my company] می تواند از این خطا برای توسعه محصولات جدید استفاده کند. “

Zhong Wenhui ، مدیر شرکت سازهای موسیقی Huizhou Deshang ، روز سه شنبه به گلوبال تایمز گفت که بسیاری از کارخانه ها در حال کاهش دستمزد خود هستند زیرا این بیماری همه گیر تقاضا را کاهش می دهد و عدم اطمینان را به همراه می آورد.

شرکت های Zhong به طور سنتی تعداد زیادی از آلات موسیقی را به ایالات متحده صادر می کنند.

زونگ گفت: “با وجود شرایط ، همیشه یک طرف روشن وجود دارد و ما با تغییر در بازارهای داخلی و خارج از کشور ، انعطاف پذیری شرکت خود را افزایش می دهیم زیرا تقاضا همراه با همه گیر در حال نوسان است.” “ما در حال حفاری هستیم تا در ماه های آینده” جنگی از جاذبه “آماده کنیم.”

زونگ گفت: دولت حمایت جدی از شرکت ها به ویژه در قالب وام های مالی داده است که هم بهره کم و هم مبلغ وام بالایی دارند.

زونگ گفت: “من از سیاست های حمایتی بیشتری از دولت برای بهبود اقتصادی انتظار دارم و امیدوارم که یک سیستم هشدار زودهنگام بهبود یافته باشد تا چشمگیر این همه گیر باشد.”

خوشبینی ژونگ برای رشد مجدد در سفارشات صادراتی و آماده سازی برای آینده توسط بسیاری از بنگاه های دیگر نیز که از این دوره برای تنظیم و بهبود استفاده می کنند مشترک است.

لیو جین ، رئیس اداره مدیریت عمومی در شرکت ماشین آلات و قالب های نینگبو ژنگشی ، به گلوبال تایمز گفت: رکود در تولید خودروهای داخلی و ریزش COVID-19 در بازارهای خارج از کشور باعث کاهش خوش بینی در تجارت در سه ماهه دوم و سوم شده است.

لیو گفت ، این تولید کننده قالب اتومبیل ، واقع در یک پارک صنعتی در زیر مجموعه Daqi شهر ، که قطعات و قالب های رده بالا تولید می کند ، در حال افزایش است زیرا بسیاری از سفارشات در ژانویه یا حتی قبل از آن تضمین شده بودند.

وی ادامه داد: با كاهش تدریجی سفارشات جدید در ماه های آوریل و اردیبهشت ، شاهد كاهش فعالیت در سه ماهه دوم و سوم خواهیم بود و خاطرنشان كرد: شركت وی قصد دارد از نوعی كلاهبرداری برای نوسازی محل خود استفاده كند و تجهیزات تولیدی خود را نیز آماده كند. بازگشت مجدد در سفارشات

وقتی ابرهای تاریک دور می شوند تا آفتاب بیشتری را آشکار سازند – چیزی که بیشتر توسط کارگران بخش صادرات پیش بینی می شود – Duan انتظار دارد نه تنها یک شغل بلکه یک دوست دختر در شانگهای پیدا کند که با او می تواند برای آینده بجنگد که دیر یا زود COVID را ببیند- 19 عقب نشینی

این مقاله با همکاری The Global Times منتشر شده است.


پاسخی بگذارید