دوستانه نیست: چرا 48 ایالت ایالات متحده و ناظر تجارت می خواهند Facebook Empire شکسته شود؟

URL کوتاه دریافت کنید

کمیسیون تجارت فدرال و اتحادیه دو حزب متشکل از 48 دادستان کل ایالتی ، فیس بوک را به عنوان مسئول خریدهای ضد رقابتی رقبا و فروش داده های کاربران به شرکت هایی مانند کمبریج آنالیتیکا انگلستان مورد استفاده قرار می دهند.

ناظر تجارت فدرال ایالات متحده و دادستان های کل 48 ایالت پرونده های جداگانه ضد انحصار علیه فیس بوک را آغاز کرده و خواستار فروش لویاتان در شبکه های اجتماعی واتس اپ و اینستاگرام شده اند.

فقط چند هفته پس از آنکه فیس بوک به راحتی کاربران را از اشتراک ادعاهای فساد علیه نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات جو بایدن و پسرش هانتر جلوگیری کرد ، لتیتیا جیمز دادستان کل ایالت نیویورک روز چهارشنبه در تلاش برای امپراتوری اینترنتی مارک زاکربرگ مدیر عامل ، رئیس و سهامدار کنترل را از بین ببرید.

در همین حال کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ، تنظیم کننده ضد انحصاری ایالات متحده ، دادخواست خود را علیه فیس بوک Inc با ارزش 130 میلیارد دلار آغاز کرد.

جیمز در توئیتی نوشت: “فیس بوک از قدرت انحصاری خود برای شکست دادن رقبای کوچکتر و از بین بردن رقابت استفاده کرده است ، این همه به هزینه کاربران روزمره است.” “فیس بوک به جای بهبود محصول خود ، از مصرف کنندگان استفاده کرده و میلیاردها دلار درآمد داده های شخصی آنها را به یک گاو نقدی تبدیل کرد.”

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: “هر گونه تلاش برای خفه کردن رقابت ، آسیب رساندن به تجارت کوچک ، کاهش نوآوری و خلاقیت ، قطع حمایت از حریم خصوصی ، با تمام توان دفاتر ما روبرو خواهد شد.”

کاوشگرهای حریم خصوصی

توییت جیمز اشاره به بحث و جدال سال 2017 در مورد شرکت انگلستان کمبریج آنالیتیکا ، استخدام شده توسط مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016 برای کمک به متناسب کردن پیام خود در سخنرانی های محرمانه شهر به شهر بر اساس داده های کاربر خریداری شده از فیس بوک است.

در حالی که یک تحقیق توسط دفتر کمیساری اطلاعات انگلیس در اکتبر امسال نشان داد کمبریج آنالیتیکا غیرقانونی عمل نکرده است ، FTC در سال 2019 به دلیل سوداگری داده کاوی 5 میلیارد دلار جریمه برای فیس بوک صادر کرد – اگرچه این یک سیلی به مچ دست بود 9 درصد از درآمد سال 2018 شرکت. این جنجال س questionsالاتی را در مورد چگونگی استفاده یا سو mis استفاده فیس بوک از اطلاعات مربوط به کاربران آگاه به حریم خصوصی ایجاد کرد.

اخبار مرتبط  Nikkei Tumbles 1.66 درصد در میان استعفای شینزو آبه ، مذاکرات تجاری پس از بریتانیا و ژاپن - گزارش

انحصار رسانه های اجتماعی برای گرفتن نتیجه؟

این لباس ها همچنین به دنبال پایان دادن به انحصار مجازی فیس بوک در شبکه های اجتماعی پس از خرید سایت اختصاصی اشتراک گذاری تصاویر اینستاگرام در سال 2012 و برنامه پیام رسانی تلفن همراه WhatsApp – رقیب مستقیم برنامه مسنجر فیس بوک – در سال 2014 است. FTC با تأخیر یک کاوش ضد اعتماد به شرکت فیس بوک در سال 2019.

یان کانر ، مدیر دفتر رقابت FTC ، در روز چهارشنبه گفت: “اقدامات فیس بوک برای محکم کردن و حفظ انحصار خود ، مصرف کنندگان را از مزایای رقابت محروم می کند.” “هدف ما این است که رفتار ضد رقابتی فیس بوک را برگردانیم و رقابت را بازیابی کنیم تا نوآوری و رقابت آزاد رشد کند.”

ایمیل های شرکت داخلی که توسط کمیته فرعی دادگستری مجلس در زمینه ضد انحصار به دست آمده بود ، ترس زاکربرگ را در زمان خرید 2012 نشان داد که اینستاگرام با نفوذ به بازار سیستم عامل تلفن همراه ، فیس بوک را شکست می دهد.

“اینستاگرام می تواند بدون اینکه تبدیل به یک تجارت بزرگ شود ، به طور معناداری به ما آسیب برساند. برای دیگران ، اگر آنها بزرگ شوند ، ما فقط از انجام آنها پشیمان خواهیم شد. “او به یکی از کارمندان خود نوشت. کوین سیستروم ، بنیانگذار اینستاگرام و مت کوهلر ، سهامدار آن معتقد بودند که در صورت امتناع از فروش ، زوکربرگ علیه سایت آنها “به حالت نابودی” در می آید.

امتیازات قانونی

کنگره آمریكا بارها از تقاضای رئیس جمهور دونالد ترامپ مبنی بر اصلاحیه لایحه هزینه های نظامی امسال برای لغو امتیازات “بخش 230” كه از “سیستم عامل های” رسانه های اجتماعی مانند فیس بوك و توییتر برخوردار است ، خودداری كرده است. بخشی از قانون شایستگی ارتباطات 1996 ، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی را در قبال هرگونه محتوایی که از طریق خدمات آنها منتشر شده است ، از جمله مطالب افترا آمیز ، توهین آمیز یا مضر ، از مسئولیت محافظت می کند.

اما ترامپ و دیگران استدلال کرده اند که غول های شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجوگر مانند Google درگیر ویرایش یا سانسور پست ها و وب سایت های کاربران هستند ، یا با “ممنوعیت سایه” یا حذف کامل و ممنوعیت.