در چین ، برای چین؟ بیشتر شرکت های آمریکایی از “آوردن مشاغل به خانه” با وجود COVID-19 ، جنگ تجاری – نظرسنجی اجتناب می کنند

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

این خبر در حالی به گوش می رسد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن می تواند تعرفه های بالاتری را برای کالاهای وارداتی از سرزمین اصلی وارد کند ، علی رغم اینکه وزارت خارجه چین اقدامات ترامپ را “عملی یا واقع بینانه” توصیف نکرد.

در یک نظرسنجی عمده از اتاق بازرگانی آمریکا (AmCham) در شانگهای در گزارش روز چهارشنبه ، اکثر مشاغل ایالات متحده قصد ندارند تولیدات خود را از چین به ایالات متحده منتقل کنند.

این بررسی نشان داد که فقط 4 درصد از شرکت ها برخی از تولیدات خود را به ایالات متحده منتقل می کنند و 70 درصد آنها هیچ برنامه ای ندارند.

این اظهارات پس از بررسی بیشتر نشان داد که 74.9 درصد از 250 شرکت آمریکایی معتقدند افزایش تعرفه ها در جنگ تجاری واشنگتن علیه پکن به رقابت آنها در چین آسیب می رساند.

دلایل ذکر شده توسط پاسخ دهندگان شامل تقاضای کمتری برای محصولات ، افزایش هزینه های تولید و قیمت فروش بالاتر محصولات به ترتیب با 51.2 درصد ، 42.4 درصد و 38.2 درصد بود.

35.3 درصد از شرکت ها رویکرد “در چین ، برای چین” را با هدف فروش مستقیم به بازار چین و محافظت از تحریم ها اتخاذ کرده بودند و 33.2 درصد تصمیمات سرمایه گذاری را به تأخیر انداخته یا لغو کرده بودند.

COVID-19 ‘Victory Lap’ یا عقب نشینی برای مشاغل؟

اخبار مرتبط  مرکز وکتور روسیه 2 نوع واکسن COVID-19 را در گردش تجاری آزاد می کند

وزیر بازرگانی ایالات متحده در ژانویه در مصاحبه ای گفت که او فکر می کند بیماری همه گیر ویروس کرونا “باعث تسریع در بازگشت شغل به آمریکای شمالی خواهد شد” ، و منتقدان دولت ترامپ را با واکنش مواجه می کند.

“من نمی خواهم در مورد یک پیروزی بر یک بیماری بسیار ناخوشایند ، بسیار بدخیم صحبت کنم. واقعیت این است ، این امر به یک کسب و کار باز هم یک موضوع دیگر را می دهد که باید هنگام بررسی زنجیره تأمین خود بررسی کند … بنابراین من فکر می کنم این کمک می کند تا بازگشت شغل به آمریکای شمالی تسریع شود ، “او در آن زمان به اخبار فاکس گفت.

اما با وجود این ، تقریبا 40.7 درصد از پاسخ دهندگان در کشورهای آسیای جنوب شرقی و مکزیک به ترتیب 24.7 درصد و 10.5 درصد به جای ایالات متحده نقل مکان کرده اند.

شرکت های آمریکایی مانند تسلا موتورز پس از راه اندازی کارخانه Gigafactory 3 خود در شانگهای ، روش های مشابهی را برای پیشبرد رژیم های تعرفه ای ایالات متحده و فروش موتورهای 3 و Model Y به بازار چین در پیش گرفتند.

این خودروساز برقی آمریکایی ، پنج ماه پس از شروع تولید در کارخانه تولیدی خود در شانگهای و با وجود بیماری همه گیر COVID-19 ، فروش رکورددار فروش بالغ بر 11364 دستگاه را در ماه مه در چین گزارش داد.