در آستانه اقامت: شرکت هواپیمایی نوردیک رقیب در بحران COVID-19 کمک بیشتری می خواهد

SAS و Norwegian Air رقبای تلخی هستند ، اما هر دو در صورت بروز بدترین سناریو برای کمک اضافی دولت در طول بحران COVID-19 درخواست کرده اند که بیشتر پروازهای آنها را زمین نگه داشته است و در نهایت ممکن است منجر به یک تعمیر اساسی در کل بازار شود.

شرکت هواپیمایی نروژ ایر ، SAS و شرکت هواپیمایی کوتاه برد نروژ Widerøe از دولت نروژ خواسته اند تا درآمد از دست رفته هم برای سال جاری و هم برای سال آینده را پوشش دهد. آنها ادعا می کنند تضمین های وام برای نجات آنها از بحران ویروس کرونا کافی نیست.

جیکوب شرام ، مدیر ارشد اجرایی نروژ ایر ، به روزنامه گفت: “با تابستان بدی که امسال داشته ایم ، توانایی مالی لازم برای گذراندن زمستان را نداریم.” Dagens Næringsliv پس از ملاقات با مقامات عالی وزارتخانه های تحت تأثیر دولت شرام در پایان چیزی که شبیه درخواست کمک بود ، گفت: “ما به همه کمکی که می توانیم دریافت کنیم” نیاز داریم.

انتظار می رود خطوط هوایی دارای مشکل 27 میلیون مسافر و 27 میلیارد NOK (3 میلیارد دلار) درآمد در سال 2020 و 2021 از دست بدهند. در حالی که کاهش شدید هزینه ها و سایر اقدامات ریاضتی ممکن است نیمی از مبلغ را پوشش دهد ، شرکت ها هنوز نیاز به تخفیف اضافی دارند حدود 13.5 میلیارد NOK (1.5 میلیارد دلار)

این تخفیف ممکن است به اشکال مختلف ، مانند معافیت های مالیاتی ، ضمانت نامه های اضافی وام یا حتی انتقال نقدی از دولت باشد. ایزلین نیوبی وزیر تجارت تاکنون در مورد نحوه کمک از جمله احتمال سهامدار شدن دولت تصمیم بلاتکلیف مانده است.

نیبو گفت: “دولت سهامدار SAS بوده و تصمیم گرفته سهام خود را قبل از بروز این شرایط بفروشد.” “من نمی خواهم چیزی را رد كنم ، و یا نمی خواهم انتظارات زیادی ایجاد كنم.”

SAS پیش از این به دولت نروژ امیدوار بود که دوباره به سوئد و دانمارک به عنوان سهامدار شرکت حمل و نقل پرچم اسکاندیناوی بپیوندد ، اما این اتفاق نیفتاد.

در همین حال ، کارشناسان پیش بینی می کنند که صنعت هواپیمایی اسکاندیناوی اصلاح اساسی در میان بحران COVID-19 در حال انجام باشد ، که به طور قابل توجهی الگوی سفر را تغییر داده است.

رقبای تلخ نروژی و SAS در نهایت در همان قایق قرار گرفتند. با وجود اینکه قفل آنها طولانی شده است ، هر دو نروژی و SAS فقط چند هواپیما در هوا دارند و صندلی های خالی زیادی دارند. آخرین گزارش ماه اوت این شرکت ها خواندن چندان خوشی نیست.

اخبار مرتبط  "این یک تحریک است": وزیر دارایی فرانسه بخاطر انصراف از مذاکرات مالیاتی دیجیتال ، ایالات متحده را محکوم می کند

در ماه آگوست ، فقط 313،000 نفر با نروژی پرواز کردند که کمتر از یک دهم میزان آنها در ماه مشابه سال گذشته است. SAS تقریبا 700،000 داشت. در حالی که این تقریباً دو برابر بیشتر است ، اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، از هر چهار مسافر سه نفر ترک تحصیل کرده اند. علاوه بر این ، مسافران اکنون مسافت بسیار کمتری را نیز پرواز می کنند.

طبق پیش بینی های مختلف ، پرواز دوباره قبل از سال 2022 عادی نخواهد شد. حتی در آن زمان ، ممکن است یک سال دیگر طول بکشد تا کاملاً به سطح قبل از بحران برگردد. در حالی که ناامنی و عدم تمایل مسافران برای پرواز به طور منحصر به فرد اسکاندیناوی نیست ، بازار شمال اروپا ممکن است با تغییرات فاحشی روبرو شود.

با شرکت نروژی ، یک شرکت ارزان قیمت که در آستانه سقوط قرار دارد ، شرکت SAS ممکن است پول کافی برای از بین بردن طوفان و راندن رقیب خود از بازار بدست آورد.
نروژی در اوایل سال جاری با ورشکستگی روبرو بود ، اما در آخرین لحظه وقتی دولت نروژ و وام دهندگان با حمایت وارد کار شدند ، ورشکست شد. برنامه انبوه توسعه قاره ای نروژ در سال گذشته منجر به ترک خطوط هوایی با هواپیماهای مشکل دار از بوئینگ مستقر در سیاتل و بدهی های بزرگ شد ، که ممکن است کمک دیگری بعید باشد.

“نروژی شش تا نه ماه بسیار دشوار در پیش دارد. من مطمئن نیستم که دولت نروژ بخواهد آنها را دوباره نجات دهد و هیچ ایرلاین دیگری نیست که بتواند آنها را بخرد. استثنا R Ryanair است ، اما بعید است ، “تحلیلگر سیدبانک و متخصص صنعت هواپیمایی جیکوب پدرسن گفت روزنامه Svenska Dagbladet.

به گفته وی ، یک دوره نسبتاً آشفته ممکن است برای مسافران هوایی اسکاندیناوی رقم بخورد. اگر نروژی ناپدید شود ، SAS حداقل برای مدت کوتاهی بر بازار تسلط پیدا می کند.

“اما اگر این اتفاق بیفتد ، چندین شرکت ارزان قیمت در اسکاندیناوی سرمایه گذاری بیشتری می کنند. این بیش از هر چیز در مورد رایانیر و ایزی جت صدق می کند. ”ژاکوب پدرسن با تأکید بر اینکه این رقابت حتی رقابت سخت تری را نیز برای SAS رقم می زند ، گفت.

در همین حال ، SAS 5000 کارمند ، تقریبا نیمی از کارکنان خود را از دست داده است و در حال مذاکره برای کاهش 15-25 درصدی دستمزد است.