جمعه سیاه به تأخیر افتاد: آمازون فرانسه به خرده فروشان دیگری پیوست که روز خرید را یک هفته به عقب برگردانند

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

https://cdn1.img.sputniknews.com/img/07e4/0b/14/1081216936_0:0:3041:1710_1200x675_80_0_0_a_4848b9d15df3ac9c0d0420074f0e003a.jpg

اسپوتنیک بین المللی

https://cdn2.img.sputniknews.com/i/logo.png

https://sputniknews.com/business/202011201081216966- جمعه-سیاه-به-تأخیر-آمازون-فرانسه-به-سایر-خرده فروشان-فشار دادن-خرید-روز-برگشت-یک هفته / می پیوندد /

در میان ادامه قفل اجتماعی که قصد دارد سرعت گسترش COVID-19 را کاهش دهد ، پاریس خرده فروشان را تحت فشار قرار داده است تا شروع فصل خرید تعطیلات را که به طور معمول از هفته آینده آغاز می شود ، به تعویق بیندازند ، در حالی که خرده فروشان در آمریکا دوست دارند “جمعه سیاه” را صدا کنند.

آمازون فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که به این تماس توجه می کند و فروش عظیم خرید را با پیوستن به چندین خرده فروش بزرگ دیگر ، یک هفته به 4 دسامبر موکول می کند.

به گزارش رویترز ، فردریک دووال ، مدیر اجرایی آمازون فرانسه به تلویزیون TF1 گفت: “امروز ما تصمیم گرفته ایم تاریخ جمعه سیاه را به تأخیر بیندازیم اگر این می تواند به مغازه داران قبل از 1 دسامبر بازگشایی شود. امسال جمعه سیاه در 4 دسامبر برگزار می شود.” .

لکلرک و کارفور ، که بزرگترین خرده فروش اروپا است ، نیز با تأخیر موافقت کرده اند. وزیر دارایی فرانسه ، برونو لو مایر روز جمعه با خرده فروشان دیگر دیدار می کند و از آنها می خواهد تا خریدهای مارک دار را نیز به تعویق بیندازند.

انجمن شهرداران فرانسه روز چهارشنبه همچنین خواستار بازگشایی تدریجی مغازه ها شد “” برای جلوگیری از هجوم مشتریان در آستانه کریسمس ، هنگامی که اجازه دادن به آنها برای از سرگیری فعالیت اجتناب ناپذیر خواهد بود “.

در ایالات متحده ، جمعه سیاه یک روز جشن پاییز شکرگذاری را دنبال می کند و توسط تجارت به عنوان آغاز فصل خرید تعطیلات در نظر گرفته می شود. هیچ دلیل روشنی برای این نام وجود ندارد ، اما یک ایده معتقد است که این نام به افزایش قابل توجه خرید خرده فروشی اشاره دارد و باعث ایجاد تفاوت بین سود سالانه (خطوط سیاه در دفاتر مالی) و ضرر (خطوط قرمز در دفاتر مالی) برای خرده فروشان می شود.

اخبار مرتبط  روسیه در میان سقوط اقتصادی کرونا صادرات نامحدود طلا را متوقف می کند

متأسفانه ، تقلا برای مصرف کنندگان برای به دست آوردن قیمت های پایین تر که خرده فروشان در آن روز ارائه می دهند ، منجر به جراحات شده است ، زیرا مردم درگیری و مبارزه برای گرفتن وسایل از قفسه های فروشگاه هستند. با این وجود همه گیری در حال انجام ، خطر بسیار بیشتری را تهدید می کند ، زیرا طبق آمار دولت در سال جاری بیش از 47000 فرانسوی کشته شده است.

در تاریخ 30 اکتبر ، فرانسه به دلیل اوج گرفتن پرونده ، وارد قفل دوم COVID-19 شد. با این حال ، محدودیت ها به اندازه اولین قفل در بهار سختگیرانه نیستند و بسیاری از مغازه ها باز مانده اند. گابریل آتال ، سخنگوی امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که کشور “در آستانه پایان قفل شدن نیست ، ما هنوز حتی از آن فاصله داریم.”

علی رغم بزرگترین شیوع جهان در ایالات متحده و اعلام محدودیت های جدید در برخی مناطق ، هیچ تماس مشابهی برای به تعویق انداختن فصل خرید تعطیلات به صدا در نیامده است. با این حال ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده به آمریکایی ها توصیه کرده اند که برای تعطیلات روز شکرگذاری ، زمانی که به طور سنتی در کنار خانواده می گذرد ، مسافرت نکنند. در اقدامی غیرمعمول ، کاخ سفید توصیه های مراقبت های بهداشتی را برای کاهش سرعت شیوع بیماری که باعث کشته شدن بیش از 251،000 نفر در ایالات متحده شده است ، به عنوان “اورولین” محکوم کرد.