به گفته الون ماسک “چین سنگ” ، ایالات متحده در مورد از دست دادن پایه های فناوری هشدار می دهد “خودجوش”

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

رئیس تسلا ، که تجارت وی در پشت یارانه های دولت ساخته شده است ، ابراز تاسف کرد که وی کمک های فدرال بسیار کمتری نسبت به سایر خودروسازان آمریکایی دریافت کرده است.

الون مسك از اخلاق كاري در چين تمجيد كرده و از آمريكا انتقاد كرده است و پيش بيني كرده است كه شركت هاي آمريكايي به دليل نگرش “خودكارانه و مناسب” خود را از دست مي دهند.

“به نظر من چین سنگ می زند. انرژی در چین عالی است. مردم آنجا – مثل بسیاری از افراد باهوش و سخت کوش ، وجود دارد. “

“و آنها واقعاً – آنها حق ندارند ، آنها راضی نیستند ، در حالی که من در ایالات متحده به ویژه در مناطقی مانند Bay Area ، L.A و نیویورک احساس نارضایتی و حق بیشتری می کنیم.”

الون ماسک آن مناطق و کشور را به طور کلی با تیم های ورزشی مقایسه کرد که از پیروزی ها سر و کار دارند.

وی گفت: “وقتی شما بیش از مدت طولانی برنده می شوید ، چیزهای مورد نظر را تصدیق می کنید – ایالات متحده ، و به ویژه مانند کالیفرنیا و نیویورک ، شما خیلی طولانی برنده شدید.” “بنابراین ، دقیقاً مانند برخی از تیم های ورزشی حرفه ای ، آنها قهرمانی می کنند. شما می دانید که چندین بار پشت سر هم ، آنها شکایت می کنند و شروع به از دست دادن می دهند.”

موسک همچنین ادعا کرد که تسلا “کمترین حمایت دولت از هر شرکت خودروسازی” را داشته است.

این شرکت سازنده اتومبیل برقی ، سپس یک شرکت بالادستی ، وام 465 میلیون دلاری را از دولت اوباما در سال 2010 برای تأسیس کارخانه ای در کالیفرنیا و آغاز تولید پرچمدار خود سدان مدل S تهیه کرد. این وام را در سال 2013 بازپرداخت کرد ، نه سال پیش از برنامه.

اخبار مرتبط  رئیس تماشاگر پس از تلاش برای زنجیره سوپرمارکت تبلیغات را از طریق Co-Op ممنوع می کند

به گفته لس آنجلس تایمز.

تسلا همچنین روز سه شنبه در پرونده سه ماهه خود فاش کرد که در نیمه اول سال 2020 “مزایای مشخصی در رابطه با حقوق و دستمزد” از دولت دریافت کرده است تا تأثیر همه گیر کورو ویروس را جبران کند ، اما فاش نمی کند که این کمک چقدر بزرگ بوده است.

تنها کارخانه ایالات متحده ، در کالیفرنیا ، در بهار به مدت شش هفته تعطیل شد. الون مسک ، که مدتهاست در مورد شدت این بیماری همه گیر است ، بسیار علناً از محدودیت های ایالتی سرپیچی کرد و در ماه مه مجدداً سایت را باز کرد.

یک حریف برای کمک به محرک های دولت بیشتر ، مسک همچنین حدود 1.6 میلیارد وام از بانک های محلی چین برای ساخت و شروع تولید وسایل نقلیه در کارخانه شانگهای خود دریافت کرد. کارخانه در فوریه فقط پس از دو هفته تعطیل به دستور دولت و اندکی پس از آنکه WHO اعلام کرد کرونا ویروس اضطراری بین المللی بهداشت است ، به سرعت بازگشایی شد.

مقامات چینی به تسلا کمک کردند تا 10،000 دستگاه تنفس ، ضد عفونی کننده و سایر لوازم را برای از سرگیری کارها در اولین روز کاری پس از شروع سال نو قمری ، از سر بگیرد.

با این حال ، ماسک در پادکست گفت ، تسلا به اندازه شرکتهای داخلی کمک زیادی از مقامات چینی دریافت نکرده است. وی اعتراف کرد: “آنها حامی بوده اند.” “اما عجیب خواهد بود اگر آنها بیشتر از یک شرکت غیر چینی حمایت کنند. آنها نیستند. “