“این خیلی بد است”: SAS ، زیان های هنگفت هوایی نروژ در میان پروازهای مستقر در COVID-19

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

بحران COVID-19 بیشتر ترافیک هوایی بین المللی را متوقف کرده است. نروژی ایر و SAS ، بزرگترین شرکت هواپیمایی اسکاندیناویا ، مجبور به اقدامات وامهایی شده اند که شامل بازسازی بدهی ها ، اخراج وام ها است.

در سه ماهه اول سال 2020 ، نروژی سود قبل از مالیات منهای 3.3 میلیارد NOK (340 میلیون دلار) داشت ، در حالی که SAS بین فوریه و آوریل 3.7 میلیارد SEK (390 میلیون دلار) سقوط کرد. این 130 میلیون دلار و 260 میلیون دلار ضعیف تر از دوره های مشابه سال گذشته است.

جیکوب شرام ، مدیر نروژ ، به پخش کننده ملی NRK گفت: “چند ماه آینده خواستار نروژی و حمل و نقل هوایی به طور کلی خواهیم بود ، اما هدف ما اطمینان از این است که این شرکت موقعیت مستقیمی در صنعت هواپیمایی نیز داشته باشد”. “خدمات حتی بهتر به مشتریان”.

در حالی که نروژیها با بازگرداندن تغییر چشمگیر بدهی ، با اجازه دادن به شرکتهای لیزینگ به طور مؤثر ، مسئولیت حادترین مشکلات را برطرف کردند ، SAS که قبلاً قصد داشت 5،000 کارمند را به خدمت بگیرد ، در تلاش است تا بسته های حمایتی جدید را از بزرگترین دارندگان خود یعنی دانمارک ، سوئد بدست آورد. و نروژ و همچنین والنبرگ ، یک خانواده مشاغل سوئدی.

وی گفت: “اگر ما برای زنده ماندن و ایجاد مشاغل کارآمد در دراز مدت ، نه تنها باید به وام دسترسی پیدا کنیم بلکه ترازنامه خود را نیز احیا کنیم. ما نمی توانیم این کار را بدون حمایت صاحبان اصلی خود انجام دهیم. “ریکارد گوستافسون ، مدیرعامل SAS ، به نقل از پخش کننده ملی سوئد SVT ، گفت.

پیش از این ، هر دو دولت سوئد و دانمارک وام های اضطراری به ارزش 3.3 میلیارد SEK را تضمین کرده بودند. به گفته مدیرعامل ، بحث های “شدید و سازنده” درباره حمایت بیشتر ادامه دارد.

اخبار مرتبط  کالاهای مصرفی Giant Unilever رکود مربوط به کوثر را هشدار می دهد: "از قبل آغاز شده است"

به گفته Staffan Salén ، مدیرعامل شرکت گروه Salénia که در صنعت هواپیمایی فعالیت دارد ، دانمارک بیشترین علاقه را به صرفه جویی در SAS دارد ، زیرا فرودگاه Kastrup یکی از بزرگترین کارفرمایان این شرکت با ارزش سهام بورس “ده برابر بالاتر” است. که از SAS. در عوض ، برای سوئد ، پمپ کردن پول بیشتر به SAS یک “معامله بد” است.

سالن به SVT گفت: “از سال 2009 ، SAS حدود 15 میلیارد یورو (1.5 میلیارد دلار) از مالکان خود گرفته است ، در حالی که سرمایه امروز در بازار چیزی بیش از 4 میلیارد SEK (400 میلیون دلار) است.”

نتیجه “شدیداً منفی” SAS حتی نگران کننده تر است ، زیرا در ماه مه ، ماه روزی که کرونا ویروس به سخت ترین ضربه وارد نشده است.

این بسیار بد است. تا اواسط ماه مارس نگذشته بود که جت ها را زمین زدند و کارمندان خود را اخراج کردند. بنابراین ، واقعاً فقط نیمی از این دوره است که در این بحران عظیم قرار گرفته است و اکنون نیز ادامه خواهد یافت. “

در سال 1993 تأسیس شده ، نروژ ایر ارزان قیمت بزرگترین شرکت هواپیمایی نروژ و چهارمین شرکت بزرگ اروپا است. قبل از بحران ، نروژی ها حدود 160 هواپیما را به 150 مقصد پرواز کردند.

هواپیمایی اسکاندیناوی ، که بیشتر اوقات به عنوان SAS از آن یاد می شود ، حامل پرچم دانمارک ، نروژ و سوئد است. این شرکت در سولنا سوئد مستقر است و پیش از بروز بحران حدود 180 هواپیما را به 90 مقصد هدایت می کرد. قطب های اصلی آن کپنهاگ کاستروپ ، استکهلم آرلاندا و اسلو گاردرمنو است.