اگر ایالات متحده “تعرفه های غیرقابل توجیه” را در میان ردیف های ایرباس – بوئینگ ردیف نکند ، اتحادیه اروپا تهدید می کند

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

کمیسر اتحادیه اروپا ، فیل هوگان خاطرنشان کرد که سازمان جهانی به زودی قصد دارد در مورد “پرونده موازی” اتحادیه اروپا علیه ایالات متحده درباره “یارانه های خاص غیرقانونی بوئینگ” داوری کند.

غول تولید هواپیما ایرباس اعلام کرد که پیرو یک حکم قانونی طولانی در مورد یارانه های هواپیما ، اکنون مطابق احکام سازمان تجارت جهانی (WTO) است. براساس بیانیه ای که در وب سایت رسمی خود منتشر شده ، کمیسیون اروپا گفته است که این اساساً “ایالات متحده را برای حفظ اقدامات متقابل خود در زمینه صادرات اتحادیه اروپا” حذف می کند.

با موافقت ایرباس مبنی بر پرداخت نرخ بهره بالاتر برای وام های دریافت شده برای توسعه جت A350 خود ، اتحادیه اروپا ظاهراً معتقد است که این موضوع باید ردیف WTO را با ایالات متحده حل و فصل کند و به چشم انداز اعمال تحریم های تلافی جویانه علیه ایالات متحده اشاره دارد. اینگونه نیست

فیل هوگان ، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا در بیانیه ای که در وب سایت رسمی کمیسیون اروپا منتشر شده است ، گفت: “تعرفه های غیرقابل توجیه بر روی محصولات اروپایی قابل قبول نیست و ناشی از پیروی از پرونده Airbus ، ما اصرار داریم که ایالات متحده این تعرفه های غیرقابل توجیه را بلافاصله برداشته شود.” “اتحادیه اروپا برای دستیابی به یک نتیجه مذاکره برای اختلافات طولانی مدت در مورد هواپیماهای غیرنظامی مدنی اتلانتیک پیشنهادهای مشخصی ارائه داده است و برای همکاری با ایالات متحده برای توافق یک نتیجه منصفانه و متعادل ، و همچنین در زمینه های آینده یارانه ها در بخش هواپیماها باز است.”

وی همچنین هشدار داد كه “در صورت عدم توافق ، اتحادیه اروپا آماده است تا از حقوق تحریم های خود به طور كامل استفاده كند”.

هوگان گفت: “WTO به زودی تصمیم داوری خود را در مورد موازی اتحادیه اروپا علیه ایالات متحده در مورد یارانه های غیرقانونی برخی بوئینگ صادر می کند ، جایی که هیات استیناف آمریکا را در نقض تعهدات خود در مورد تجارت جهانی قرار داده است.”

توافق گسترده تر درباره افق؟

مایکل آر. انگلوند ، مدیر اصلی و رئیس اقتصاددان اقتصاد اکشن ، LLC ، با این حال ، اظهار داشت که او گمان می کند اختلاف طولانی بین بوئینگ و ایرباس بعید است که با “این آخرین اقدام” توسط دومی پایان یابد ، و اشاره کرد که “اوایل امسال ، بوئینگ معافیت مالیاتی هوافضا را که به نفع بوئینگ است ، لغو کرد ، از این رو از تعرفه اتحادیه اروپا برای کالاهای آمریکایی جلوگیری کرد “.

انگلوند اظهار داشت: “این شرکت ها به عقب و جلو رفته اند ، و دولت ترامپ در تلاش است از تعرفه ها برای محدود کردن شکاف گسترده کسری تجارت کالا بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا استفاده کند.” “بعید است که ایالات متحده با این پیشرفت اخیر عقب نشینی کند.”

وی افزود که با وجود کسری آشکار تجارت کالاهای ایالات متحده با اتحادیه اروپا ، اتحادیه اروپا “در صورت وجود تعرفه” تات برای تعرفه “، نسبت به ایالات متحده از تجارت کاهش یافته بین کشورها ضرر زیادی دارد و احتمالاً دولت نیز تلاش خواهد کرد. برای استفاده از این اهرم “.

Englund ابراز کرد: “ایالات متحده احتمالاً برای دستیابی به توافق گسترده تر با اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد که احتمالاً کسری گسترده تر قبل از از بین بردن اهرمی که با تصمیم WTO در مورد بوئینگ دارد را کاهش دهد.”

کاپیتان دزموند راس ، متخصص صنعت هوانوردی ، همچنین خاطرنشان کرد: “با فروش در بسیاری از کشورها و قطعات تولید شده در بسیاری از کشورها که پس از آن در کارخانه های اصلی حمل و مونتاژ می شوند” ، تولید کنندگان عمده “از هر نظر بین المللی” هستند ، بنابراین ” یک ساختار قیمت گذاری بسیار پیچیده برای هواپیمای چند میلیون دلاری است و اقدام یک جانبه ایالات متحده برای اعمال تعرفه ، بر همه اپراتورها در تمام کشورهایی که هواپیما در آن کار می کنند ، تأثیر خواهد گذاشت. “

اخبار مرتبط  عملکرد ضعیف Coronavirus یورو به عنوان خطر ابتلا به فروپاشی بلوک گزارش شده است

و دانیل آرشیبیگی ، مدیر تحقیقات در شورای ملی تحقیقات ایتالیا در رم و استاد نوآوری ، حاکمیت و سیاست های عمومی در بخش مدیریت در بیرکبک ، دانشگاه لندن ، اظهار داشتند که تولید کنندگان هواپیما در ایالات متحده “از اشکال مختلفی بهره مند شده اند. کمک های دولت از زمان پایان جنگ جهانی دوم “.

“خوب است که همچنین برخی از کشورهای اروپایی دور از ذهن تصمیم گرفتند در سال 1969 وارد بازار هواپیماهای هوایی مسافر شوند که این نیز به وضوح حاکی از حمایت برخی از صنایع شیرخوار اروپا است. این امر باعث جنجال های شدید بین ایالات متحده و کشورهای اروپایی “، وی گفت. “اما در پایان ، برای همه افراد از جمله مصرف کنندگان آمریکایی خوب است که حداقل دو تولید کننده اصلی هواپیماهای هوایی مسافر ، ایرباس و بوئینگ وجود داشته باشد. امیدوارم دولت آمریکا قدردانی از تلاش امروز اروپا برای پایان دادن به تجارت داشته باشد. جنگی که خیلی طولانی به طول انجامیده است “.

یارانه اختلاف

مناقشه مربوط به تجارت جهانی در مورد اواسط دهه 2000 میلادی آغاز شد ، زیرا ایالات متحده Airbus را به دریافت یارانه غیرقانونی متهم كرد ، و اتحادیه اروپا بعداً ادعای مشابهی راجع به بوئینگ انجام داد.

در سال 2019 ، سازمان تجارت جهانی تصمیم گرفت كه اتحادیه اروپا یارانه غیرقانونی یارانه های میلیارد دلاری را به ایرباس داده است ، به رقیب آمریكایی بوئینگ آسیب رساند و به این نتیجه رسید كه ایالات متحده می تواند در قبال قصاص تعرفه هایی به ارزش 7/5 میلیارد دلار از كالاهای اتحادیه اروپا اعمال كند.

ماه گذشته نمایندگان تجارت ایالات متحده اعلام کردند واشنگتن در نظر دارد تعرفه های جدید در صادرات 3.1 میلیارد دلاری از چندین کشور اروپایی را به عنوان بخشی از اختلاف فوق در مورد یارانه هواپیما ، با لیست مواردی که ممکن است با حداکثر 100 درصد تعرفه از جمله شکلات ، به آن وارد شود ، اعمال کند. زیتون ، پنیر ، آبجو ، هواپیما ، ماشین آلات و کالاهای دیگر.

سخنگوی کمیسیون اروپا با اظهار نظر در مورد توسعه ، هشدار داد كه مجموعه جدیدی از مجازاتهای آمریكا بر روی كالاهای اتحادیه اروپا ، ضربه بزرگی را به هر دو طرف اقیانوس اطلس وارد خواهد كرد.