اوپک می گوید COVID-19 بزرگترین رکود در صنعت نفت و گاز “از زمان رکود بزرگ” را ایجاد کرد

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

این گزارش که تقریباً 60 سال پس از تأسیس این سازمان در وین راه اندازی شد ، تجزیه و تحلیل هایی در مورد تأثیر همه گیری در حال انجام بر بازارهای نفت و انرژی در سطح جهان ، از جمله پیش بینی های میان مدت و بلند مدت تا سال 2045 ارائه داد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد ، اعلام کرد: بیماری همه گیر ویروس کرونا بزرگترین رکود اقتصادی در بخش نفت و گاز را “در حافظه زنده” ایجاد کرده است.

گزارش جهانی چشم انداز جهانی نفت (WOO) 2020 ، که از طریق کنفرانس ویدیویی در وین آغاز شد ، گفت که این بحران منجر به “شدیدترین رکود اقتصادی از زمان رکود بزرگ در دهه 1930” شده است.

“همانطور که صفحه مهمی از تاریخ خود را ورق می زنیم ، تعهد اوپک در تأمین تأمین کارآمد ، اقتصادی و ثابت نفت به کشورهای مصرف کننده و ارائه حمایت اساسی از اقتصاد جهانی ، امروز مانند زمان تأسیس این سازمان لرزان نیست. 60 سالها پیش ، “دبیر کل اوپک ، محمد سانوسی بارکیندو ، در بیانیه ای گفت.

این خبر در حالی منتشر می شود که اوپک از 2019 تا 2025 پیش بینی رشد را برای همه اقتصادهای جهانی کاهش داده و از 2.1 درصد به 0.7 درصد کاهش یافته است. کشورهای غیر OECD ممکن است تا 3.4 درصد رشد کنند که نسبت به دوره قبل یک درصد کاهش داشته است.

اخبار مرتبط  Dare to Bare: بلا حدید برای کمپین مد Steamy Lockdown خاموش است

اوپك افزود ، تقاضا برای نفت نیز در حدود سال 2040 به اوج خود می رسد اما انتظار می رود بیشترین سهم از سوخت های فسیلی را تا سال 2045 حفظ كند و گاز طبیعی در جایگاه دوم قرار دارد.

در این گزارش آمده است ، اما قیمت های نفت از سال 2019 تا 2045 به ترتیب از 31.5 درصد به 27.5 درصد كاهش می یابد و در پایان دوره پیش بینی به اوج خود می رسد.

این سازمان افزود: “با این فرض که همه گیر Covid-19 در طی سال 2020 به طور گسترده مهار شود ، انتظار می رود تقاضای نفت در سالهای 2021 و 2022 بهبود یابد و در سالهای بعد نیز به رشد خود ادامه دهد.”

این گزارش در میان هرج و مرج در بخشهای مختلف ، یعنی در صنعت حمل و نقل هوایی ارائه شده است ، زیرا شرکت های هواپیمایی ملی مانند EasyJet ، British Airways ، Lufthansa و بسیاری دیگر به دلیل کم بودن ظرفیت های حامل در سال جاری خواستار کمک دولت شده اند.

انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی هشدار داد که این صنعت با وجود شروع مجدد عملیات می تواند در نیمه دوم سال جاری 77 میلیارد دلار بسوزاند و از دولت ها و فرودگاه ها خواسته است تا دستورالعمل های جهانی COVID-19 سازمان هواپیمایی کشوری را به عنوان جایگزینی برای ملی قفل قفل و محدودیت های قرنطینه.