اسناد فاش شده نشان می دهد آمازون پارلمان اتحادیه اروپا را لغو کرده است تا قوانین حریم خصوصی الکترونیکی را کاهش دهد

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

https://cdn1.img.sputniknews.com/img/07e4/0c/0a/1081422589_0:198:3072:1926_1200x675_80_0_0_71cd5af46057195aaca7cae824a0f1cc.jpg

اسپوتنیک بین المللی

https://cdn2.img.sputniknews.com/i/logo.png

https://sputniknews.com/business/202012101081422869- اسناد-لو رفته- نمایش-آمازون-پارلمان-لابی-شده-برای-تضعیف-قوانین-حریم خصوصی /

سندی که به وب سایت Politico درز کرده است ، نشان می دهد که شرکت خرید اینترنتی از یک رویکرد سختگیرانه برای تنظیم ردیابی کوکی ها و سایر اشکال جمع آوری اطلاعات توسط وب سایت ها در میان اعضای پارلمان اروپا حمایت کرده است.

اسناد فاش شده نشان می دهد که غول خرده فروشی آنلاین آمازون به نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا لابی کرده و حمایت آنها از قوانین محرمانه تر برای آنلاین را تقسیم کرده است.

سند داخلی شرکت بدست آمده توسط وب سایت خبری سیاسی نشان داد كه شركت فراملي از موفقيت خود در تقسيم حمايت ميان نمايندگان پارلمان اروپا براي سخت كردن آيين نامه پيشنهادي حريم خصوصي فراتر از شوراي اروپا – گردهمايي دولت هاي 27 كشور عضو – براي آماده شدن برخوردار است.

در این سند آمده است: “کارزار ما تضمین کرده است که پیشنهاد ePrivacy از حمایت گسترده ای در پارلمان اروپا برخوردار نخواهد شد. هدف ما تضعیف موقعیت مذاکره پارلمان با شورا است ، که بیشتر با نگرانی های صنعت مطابقت دارد.”

در این گزارش آمده است که نتایج آرا در پارلمان اروپا نشان می دهد که موقعیت سخت تری که “با دیدگاه های ابراز شده در شورا تفاوت اساسی دارد” از جذابیت کمتری برخوردار است.

اخبار مرتبط  طبق گزارش ها ، Chipmaker Qualcomm از دولت آمریكا برای اجازه تجارت با هواوی لابی می كند

آیین نامه ePrivacy پیشنهادی هنوز در حال بحث است اما در صورت تصویب ، قوانین موجود اتحادیه اروپا را جایگزین می کند. این قانون نحوه ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و وب سایت ها ، از جمله آمازون و رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر ، را جمع آوری و از داده های مشتریان خود استفاده می کند.

این شرکت ها از کدهای الکترونیکی به نام ردیاب های ذخیره شده در رایانه کاربران و سایر دستگاه های اینترنتی استفاده می کنند تا ببینند از سایت های دیگری که بازدید کرده اند – و از این طریق برای محتوای دریافت کنندگان از تبلیغات پرداخت می کنند.

در این سند همچنین از برنامه هایی برای “لابی گری در پارلمان اروپا برای تلاش برای ایجاد اصطلاحات محدودتر در مورد رضایت مثبت و اصرار در معرفی منافع قانونی و نام مستعار در متن” گفته شده است – با اشاره به قوانینی در مورد چگونگی درخواست وب سایت ها از کاربران برای اجازه دادن به آنها برای جمع آوری اطلاعات مرور داده ها

این افشاگری ها یک روز پس از آن صورت گرفت که ناظر محافظت از اطلاعات فرانسه CNIL به آمازون 35 میلیون یورو (32 میلیون پوند ، 42.5 میلیون دلار) و موتور جستجوگر گوگل 100 میلیون یورو (91 میلیون پوند ، 121 میلیون دلار) جریمه نقض مقررات مربوط به ردیابی کوکی ها جریمه کرد.