ائتلاف ضد سیگاری خواستار ممنوعیت تبلیغات در تنباکو در فرمول 1 است

ورزش

URL کوتاه دریافت کنید

سازندگان سیگار برای هدف قرار دادن 500 میلیون هوادار موتور سیکلت قصد دارند 115 میلیون دلار برای تبلیغات و حمایت مالی هزینه کنند.

بیش از 100 سازمان و افراد گرد هم آمده اند تا معتبرترین تور بین المللی مسابقات اتومبیلرانی را برای ممنوعیت تبلیغات دخانیات به طور کلی فراخوانی کنند.

101 امضاکننده نام خود را به نامه‌ای به Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) از کمپین بین المللی STOP (متوقف کردن سازمانها و محصولات توتون) اضافه کردند.

ماری Assunta از شریک STOP مرکز جهانی کنترل خوب دخانیات گفت: “ما FIA را فرا می خوانیم – نمی تواند این مشکل را نادیده بگیرد.” “در حالی که متعهد به حذف دخانیات از ورزش است ، تحت نظارت خود هزینه های صنعت در حال افزایش است.”

وی گفت: “FIA نمی تواند ادعا کند که تنظیم کننده است اگر نتواند نژادهای خود را کنترل کند و مسئولیت خود را با دادن بهانه ها واگذار می کند. ما از FIA می خواهیم که F1 را ترک کند.

یک مقاله STOP با عنوان Driving Addiction ادعا می کند Marlboro و Benson & Hedges صاحب نام تجاری Phillip Morris و British American Tobacco ، سازنده Dunhills و Lucky Strikes ، از جمله شرکت های بزرگ دخانیات هستند که قرار است امسال 115 میلیون دلار برای تبلیغات و حمایت مالی فرمول 1 هزینه کنند.

طبق STOP ، این رقم از 100 میلیون دلار در سال 2019 به دست می آید ، همچنین تأکید می کند که فرمول 1 رتبه دوم طرفداران زیر 25 سال از کل مسابقات بین المللی ورزشی را دارد.

اخبار مرتبط  گروه UBS می گوید ، احتمالاً ایالات متحده سوئیس را به عنوان دستیار ارزی تعیین می کند

فیل چمبرلین ، از دانشگاه حمام انگلستان ، گفت: “نقش” درگیری “بین نقش رئیس جمهور FIA به عنوان ژان تود ، نماینده ویژه سازمان ملل برای ایمنی جاده ها و رئیس هیئت مدیره ورزش وجود دارد.

وی گفت: “ادعاهای FIA در مورد توقیف بودن” PurposeDriven “وقتی به مقاومت آن در پایان دادن به دخالت صنعت دخانیات در ورزش نگاه می کنید ، توخالی است.”

صنعت تنباکو عامل اصلی بیماری و مرگ است. این جوانان ، زنان ، اقلیت ها و سایر گروه های آسیب پذیر را هدف قرار می دهد. این امر از بهره برداری از کارگران آسیب پذیر در تولید دخانیات سود می برد و به محیط زیست آسیب می رساند. “

بسیاری از کشورها که میزبان مسابقات فرمول 1 هستند ، تنظیم تبلیغات توتون و تنباکو در ورزش را سخت تر کردند و از سال 1976 با آلمان غربی شروع کردند. در سال 2005 ممنوعیت گسترده ای در اتحادیه اروپا اعمال شد.

اما براساس سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، 44 کشور ، برخی در تور F1 ، هنوز هم به شرکت های دخانی اجازه می دهند تا در برنامه هایی که ممکن است در سراسر جهان پخش شود ، تبلیغ کنند.

سال گذشته WHO به عنوان بخشی از كنوانسیون چارچوب كنترل دخانیات خود از دولتها خواست كه ممنوعیت دخانیات در ورزش ، از جمله مسابقات اتومبیلرانی است.

اتومبیل های ویژه قرمز رنگ اسپرت مارلبورو و اتومبیل های مخصوص رنگ مشکی و طلایی لوتوس جان پلیر دهه 70 همچنان نمادهای این ورزش هستند.