آیا همانطور که پارلمان اروپا دستورات انتشار دریایی را کاهش می دهد ، آیا کشتی های زیست محیطی پاسخ این سوال را دارند؟

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

کشتی هایی که به دور دنیا سفر می کنند سالانه 940 میلیون تن دی اکسید کربن تولید می کنند – 13 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای. بنابراین شرکت های حمل و نقل چه برنامه هایی برای کاهش این انتشار دارند؟

پارلمان اروپا هفته گذشته رأی داد که کشتی ها طبق قانون مجبور می شوند انتشار کربن خود را کاهش دهند.

نمایندگان پارلمان اروپا هدف شرکت های حمل و نقل را کاهش 40 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 قرار داده و گفتند که آنها باید مجوزهای کربن اتحادیه اروپا را خریداری کنند.

فایگ عباسوف ، مدیر برنامه حمل و نقل با فدراسیون حمل و نقل و محیط زیست اروپا ، گفت: “پارلمان از کم کاری صورت که به طور مداوم انتشار گازهای گلخانه ای افزایش می یابد ، خسته شده است. این یک نشانه واضح به رئیس جمهور اورسولا فون در لاین است که بلند پروازانه تر 2030 اتحادیه اروپا است هدف آب و هوایی باید برای انتشارات دریایی نیز اعمال شود و کشتی ها باید هزینه تمام آلودگی خود را در بازار کربن اتحادیه اروپا بپردازند. “

در سال 2018 سازمان بین المللی دریایی (IMO) – که صنعت حمل و نقل را نمایندگی می کند – تعهد خود را برای کاهش 50 درصدی گازهای گلخانه ای تا سال 2050 متعهد شد.

بنابراین شرکت های حمل و نقل جهان چگونه می خواهند میزان انتشار را به طرز چشمگیری کاهش دهند؟

یکی از بزرگترین شرکتهای لجستیکی ژاپن ، Nippon Yusen (NYK) ، نمونه اولیه ای ارائه کرده است که به آن Eco Ship 2030 می گویند.

این بدنه دارای بدنه سبک ، پانل های خورشیدی ، پیل های سوختی و سیستم بازیافت حرارت زباله است ، اگرچه به نظر می رسد بادبان هایی که بخشی از طرح اصلی بودند ، رها شده اند.

اما ویتوریو گارونی ، یک طراح مستقر در جنوا که بخشی از کنسرسیوم پشت آن است ، اذعان می کند: “کشتی NYK Super Eco 2030 هنوز یک کشتی رویایی است. برای تعمیق تحقیقات در مورد خورشید ، باد ، سلول ها ، به چند سال دیگر زمان نیاز داریم. و انرژی برای نهایی کردن یک کشتی واقعی که امیدوارم هم برای تجارت و هم برای محیط زیست سودآور باشد. “

در حالی که کشتی Eco 2030 هنوز دور از انتظار نیست ، 18000 TEU Triple-E قبلاً به بندر رسیده است.

اخبار مرتبط  رئیس جمهور می گوید ایران از معاملات هسته ای از روز یکشنبه لذت می برد و از تجارت آزاد اسلحه لذت می برد

در سال 2011 شرکت کانتینری دانمارکی Maersk ناوگان 20 Triple-Es را از کارخانه کشتی سازی دوو در کره جنوبی سفارش داد.

این موتورها به جای انرژی پایدار از دو موتور 39800 اسب بخاری نیرو می گیرند اما از آنجا که بسیار بزرگ هستند ، مرسک قادر به بسته بندی بیشتر کانتینرها و استفاده از یک استراتژی بخارپز کند است که باعث کاهش 37 درصدی مصرف سوخت و 50 درصد انتشار CO2 در هر کانتینر می شود. .

شرکت ژاپنی کاوازاکی کیسن در حال ساخت یک شرکت حمل و نقل خودروی آینده نگر برای حمل و نقل وسایل نقلیه در سراسر جهان است. این کشتی که از گاز طبیعی مایع (LNG) نیرو می گیرد ، در ماه جولای به آب انداخته شد و اکنون مجهز شده است.

کاوازاکی کیسن می گوید این کشتی انتشار کربن را 40 درصد کاهش می دهد و توانایی حمل 2000 خودرو را دارد.

چندین کشتی بوم گردی آینده هرگز از صفحه نقاشی خارج نشده اند.

شرکتی به نام STX Europe یک پنتاماران – کشتی با پنج بدنه – با بادبان های بزرگ را برای حمل مسافران کروز پیشنهاد داد. اما این کشتی با نام Eoseas هنوز ظاهر نشده است و بعید است با وضعیت صنعت جهانی کشتی کروشن ، چنین کاری انجام شود.

شرکت حمل و نقل غول پیکر اسکاندیناوی Wallenius Wilhelmsen مفهومی را برای یک کشتی طراحی کرد که دارای انتشار صفر باشد.

E / S Orcelle ، به نام نوعی دلفین ، در سال 2011 اعلام شد و تاریخ پرتاب آن 2025 ذکر شد اما به نظر می رسد این پروژه با مشکل روبرو شده است.